دانشگاه علوم پزشکی لرستان؛

بهره برداری از مرکز جامع سلامت چالانچولان در دهه فجر امسال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مرکز جامع سلامت چالانچولان با اعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال و مشارکت بنیاد خیریه علوی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  کوروش ساکی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت چالانچولان بیان کرد: طرح تحول سلامت انقلاب بزرگی را در حوزه بهداشت و درمان به وجود آورده و اکنون شاهد انجام اقدامات بسیار مهمی در استان لرستان هستیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه ارتقا سرانه فیزیکی بهداشت و درمان طی چند سال اخیر از مهم‌ترین نتایج اجرای طرح تحول نظام سلامت در لرستان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: بنیاد علوی با اقدامات خود در جهت محرومیت‌زدایی کشور تحولات عظیمی را به ویژه در مناطق کمتر بهره‌مند ایجاد کرده که باید از انجام این اقدامات تقدیر کرد.

ساکی اظهار داشت: مرکز جامع سلامت چالانچولان با اعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال توسط بنیاد علوی در محوطه مرکز بهداشت قدیم چالانچولان احداث شده و در شهرستان رومشکان نیز اقداماتی در دست اجرا قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت خود برای افتتاح این مرکز تا دهه فجر استفاده خواهیم کرد، افزود: مطمئناً با تحقق این هدف شاهد نقش بسیار مهم این مرکز برای چالانچولان خواهیم بود.

این مسئول بیان کرد: مرکز جامع سلامت چالانچولان با مساحت زیر بنایی هزار و ۶۰ مترمربع و ۶۰۰ مترمربع محوطه‌سازی توسط بنیاد علوی در زمین مرکز بهداشت سابق این شهر احداث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه این مرکز دارای ۵۰ واحد مجزا بوده و دارای بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی است، افزود: این مرکز به صورت شبانه‌روزی و دارای مرکز اورژانس و بستر موقت بوده و در مرکز بستر درمان آن ظرفیت بستری برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد.

ساکی گفت: چالانچولان مرکز بخش سیلاخور از توابع شهرستان دورود با جمعیتی بالغ‌بر ۱۰ هزار نفر، دارای بیش از ۲۰ روستای اصلی و همچنین ۱۰ خانه بهداشت است.

انتهای پیام/د

مرکز جامع سلامت چالانچولان دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار