معاون استاندار اردبیل؛

بیشتر متکدیان در استان اردبیل غیربومی هستند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: بیشتر متکدیان در استان اردبیل غیربومی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر نصیری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل افزود: البته بیشتر متکدیان در این استان غیر بومی هستند که باید برای جمع آوری آنها تلاش شود .

وی درباره تکدی گری در استان اردبیل بیان کرد: در این مورد هم باید اقدام موثری از سوی شهرداری و دیگر سازمان های مربوطه صورت بگیرد تا جلوی آسیب های ناشی از این مشکل گرفته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: کودکانی که در خیابان ها اقدام به دستفروشی کرده و مکانی برای زندگی ندارند باید جمع آوری و در مراکزی که بهزیستی فراهم کرده نگهداری شوند و کودکانی که از طریق خانواده هایشان اقدام به کار در خیابان می کنند علاوه بر جمع آوری باید برای ساماندهی آنان و اشتغال خانواده اشان تدابیری اندیشیده شود.

نصیری افزود: بیشتر کودکانی که در خیابان ها اقدام به دستفروشی می کنند از خانواده فقیر بوده و به دلیل مشکلات مالی اقدام به این کار می کنند و سازمان بهزیستی باید با هماهنگی کمیته امداد و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در اشتغال و کارآفرینی این خانواده ها اقدام جدی داشته باشند.

وی گفت: وضعیت استان اردبیل در بحث کودکان خیابانی نسبت به استان های دیگر نگران کننده نیست و نهادهای متولی توانسته اند کودکان خیابانی را شناسایی و به ساماندهی آنها اقدام کنند.

وی افزود: کودکان خیابانی مختص کشورما نیست بلکه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه هم بیشتر است که تظاهر بیرونی پیدا کرده در حالی که در کشور ما تظاهر بیرونی آن به اندازه کشورهای توسعه یافته نیست.

 

انتهای پیام/ح

جمع آوری کودکان خیابانی در اردبیل

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.