وحدت میان مذاهب اسلامی یک اصل ملی و نقشه راه است

امام جمعه نوشین شهر گفت: امروز وحدت میان مذاهب اسلامی یک اصل ملی و نقشه راه است که باید همه مسلمانان جهان بر مبنای آن حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین خانبابایی امام جمعه نوشین شهر با تبریک فرا رسیدن ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: رسول اکرم (ص) پیام آور صلح و دوستی است که برای ریشه کن کردن جهالت و از بین رفتن تفرقه تلاش زیادی کرد و وحدت را در بین مسلمانان بنا نهاد.
خانبابایی افزود: نعمت‌های خداوند قابل شمارش و احصاء از جانب بندگان نیست ودر هیچ موردی، بیان نعمت‌ها همراه با منت گذاری و به رخ کشیدن آن نعمت نیست و خداوند همه آن‌ها را بی منت بر ما ارزانی داشته است. اما با این همه یک نعمت در قرآن به همراه منت است و خداوند هنگام بیان آن، آن را به گونه‌ای به رخ کشیده است که گویا نعمتی از آن عظیم‌تر نیست و سائر نعمات مادی و معنوی با همه عظمتشان در مقابل آن هیچ محسوب می‌شوند که شایستگی منت گذاری و به رخ کشیده شدن را ندارند و آن نعمت چیزی جز وجود مبارک حضرت محمد (ره) نیست.
امام جمعه نوشین شهر بیان کرد: هدف غرب از مبارزه با اسلام جلوگیری از گسترش بیشتر دین اسلام در دنیا است.
وی ادامه داد: امروزه استکبار جهانی با ایجاد گروه‌های انحرافی و مکاتب ضد بشری به نام اسلام درصدد ترویج خشونت به اسم پیامبر مهربانی‌ها هستند.
این مسئول با بیان اینکه وحدت ملی تضمین کننده امنیت و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است، اضافه کرد: امروز وحدت میان مذاهب اسلامی یک اصل ملی و نقشه راه است که باید همه مسلمانان جهان بر مبنای آن حرکت کنند.
امام جمعه نوشین شهر گفت: باید علمای اسلام با روشنگری اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی جدا کرده و پیامبر (ص) را به‌عنوان یک الگوی واقعی رحمت و مهربانی به جهانیان معرفی کنند.
وی گفت: بر اساس آمار موجود نام‌ها و القاب حضرت محمد (ص) و فاطمه (س)، بیشترین موارد استفاده در انتخاب اسامی برای کودکان در کشور است و جوانان سعی کنند با نامگذاری اسامی ائمه بر روی فرزندان خود، سیره و روش این بزرگواران را در زندگی آن‌ها ترویج دهند.
در ادامه مولودی خوانی و تجلیل از نفر اول مسابقات بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم وزارت جهاد کشاورزی در رشته حفظ ۱۵ جزء در رده سنی فرزندان همکاران وزارت جهاد کشاورزی توسط فرزند همکار سازمان از برنامه‌های جانبی این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام/ن.م

رسول اکرم (ص) پیام آور صلح و دوستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.