اختصاص ۴۴ درصد صادرات سیستان و بلوچستان به افغانستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۹۳ میلیون دلار کالا در هفت ماهه نخست امسال به افغانستان صادرشده است.

اختصاص ۴۴ درصد صادرات سیستان و بلوچستان به افغانستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در هفت ماهه نخست سال ۴۹ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۸۰۶ دلار کالا از طریق بازارچه‌های مرزی و ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۶۸۶ دلار نیز از سیستان و بلوچستان به افغانستان صادر شده است.

وی مصالح ساختمانی (سیمان)، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی و محصولات شیمیایی و صنعتی را از مهمترین کالا‌های صادراتی سیستان و بلوچستان به افغانستان ذکر کرد.

وی افزود: ۲۱۴ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۳۶ دلار میزان کل صادرات سیستان و بلوچستان به کشور‌های افغانستان و پاکستان در هفت ماهه نخست امسال بوده است.

به گفته کارشناسان با وجود این همه مشترکات و به عبارتی یگانگی فرهنگی، باید ارتباط و تعامل میان ۲ کشور در پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی، رفاه اجتماعی و ... صد چندان شود که در این میان سیستان و بلوچستان با دارا بودن فرصت‌های فراوان اقتصادی زمینه را برای سرمایه گذاران کشور افغانستان به زیبایی فراهم کرده است.

انتهای پیام/گ

صادرات از سیستان وبلوچستان به افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.