دیدار تشکل‌های کارگری با استاندار قزوین

تشکل‌های کارگری استان برای بررسی مشکلات کارگران با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  استاندار قزوین در این دیدار گفت: مشکل درمانی کارگران را در جلسه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی حل خواهیم کرد.

زاهدی افزود: بیمارستان‌های خصوصی هم باید با تدبیر جلو بروند و اگر از پذیرش دفترچه‌های درمانی خودداری کنند دچار چالش جدی خواهند شد.

وی گفت: مشکلات بازنشستگان استان را هم در جلسه با وزیر کار مطرح و پیگیری خواهیم کرد.

استاندار همچنین در رابطه با ایجاد مجتمع رفاهی، درمانی و خدماتی از سوی کانون بازنشستگان اعلام همکاری کرد.

استاندار با اشاره به مشکلات صنایع گفت: باید به جای پرداخت سرمایه درگردش، تسهیلات ثابت برای طرح توسعه و رفع توقف تولید پرداخت کرد تا مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود.

زاهدی بیان کرد: فرسوده بودن صنایع از دیگر مشکلاتی است که شاید از دهه ۵۰ به بعد نتوانسته ایم گام ارزشمندی در این حوزه برداریم و در رقابت دچار چالش هستیم.

وی گفت: قاچاق کالا و واردات بی رویه هم به تولید اسیب می‌زند لذا باید به کیفیت و مرغوبیت کالا اهمیت دهیم تا بتوانیم با خارج رقابت کنیم.

استاندار افزود: در یک دوره تکنولوژی ما از اروپا وارد می‌شد و امروزه فقط از چین است که این روند نیز گاهی مشکل ساز شده است.

زاهدی اضافه کرد: مشکل دیگر صنایع ما نوع مدیریت است و گاهی، چون انتخاب‌ها سیاسی بوده است با چالش مواجهیم و هرجا مدیر متخصص در واحدی حضور داشته هیچ مشکلی نداشته ایم.

وی اضافه کرد: اگر عمر واحدی به پایان رسیده باشد منطقی نیست با تزریق سرمایه بخواهیم آن را به سختی زنده نگهداریم بلکه باید این نوع واحد‌ها از رده خارج شوند و فضا برای تکنولوژی جدید باز شود.

وی درباره تعدیل کارگران هم گفت : برخی تعدیل‌ها منطقی و برخی غیرعادی است که این روند هم باید بررسی شده و مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

گفتگوی تشکل‌های کارگری استان  قزوین با زاهدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.