در هشت ماه سال‌جاری؛

۹.۷ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی هشت ماهه سال جاری ۹ میلیارد و ۷۳۵ میلیون دلارکالا به وزن ۲۵ میلیون و ۵۰۷ هزار تن با احتساب معیانات گازی از استان بوشهر صادرشده است.

۹.۷ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر صادر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی گفت: صادرات غیر نفتی استان بدون احتساب میعانات، به ارزش ۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار به وزن ۱۳ میلیون و ۹۷۳ هزار تن به بازارهای هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی سه درصد و از لحاظ وزنی یک درصد رشد داشته است.

حسینی محمدی عنوان کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، جکت و متعلقات آن، سنگ گچ و گچ بنایی، پسماند حبوبات و هندوانه و خربزه بوده است که به کشورهای جمهوری کره، چین، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، کنیا، تایوان و بلژیک صادرشده است.

وی با اشاره به واردات کالا به استان بوشهربیان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۷۸۲ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۶۴۱ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است.

انتهای پیام/پ

صادرات ۹.۷ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.