همکاری صدا و سیما و رادیو و تلویزیون ملی بوسنی گسترش می‌یابد

همکاری‌های نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در منطقه بالکان و شبکه تلویزیونی "بی اچ آر تی" (BHRT) بوسنی و هرزگوین گسترش می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان همکاری‌های نمایندگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در منطقه بالکان و شبکه تلویزیونی "بی اچ آر تی" (BHRT) بوسنی و هرزگوین گسترش می‌یابد.

ماریا باورانکیچ، مدیر شبکه تلویزیونی "بی اچ آر تی" (BHRT) بوسنی و هرزگوین دیروز در نشستی با بهروز ناصری، مسئول نمایندگی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از همکاری‌های روبه گسترش دو رسانه، گفت: با توجه به تاریخ کهن و فرهنگ غنی ایران، تمایل ما بر این است که از برنامه‌های مستند در خصوص تاریخ و فرهنگ ایران بتوانیم بیشتر بهره‌مند شویم. همین هفته پیش بود که گزارش روزنامه وچرنی لیست کرواسی از ایران را خواندم که بسیار مثبت بود و همان لحظه دوست داشتم به ایران بروم "

مدیر شبکه تلویزیونی بی اچ ار تی در ادامه با اشاره به اینکه ایران، آن کشوری نیست که در رسانه‌های کشور‌های غربی نشان داده می‌شود گفت: "دوستان نزدیک من به ایران سفر کرده اند و برای من خاطرات بسیار خوبی از رفتار مردم ایران و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فراوان ایران گفته اند؛ لذا از شما درخواست دارم جهت تنویر افکار عمومی در این کشور از فیلم‌ها و سریال‌ها و فیلم‌های مستند خوب کشورتان جهت پخش از شبکه سراسری بوسنی در اختیار ما قرار دهید.

ناصری هم در این دیدار به سریال‌های فاخر معاصر و تاریخی در ژانر‌های مختلف تولید شده در صداوسیما جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: "جمهوری اسلامی ایران همواره بوسنی و هرزگوین را با تمام اقوام و گروه‌های آن می‌شناسد و سعی بر آن دارد تا در مبادلات سیاسی، فرهنگی و تجاری تمام این اقوام و گروه‌ها را در نظر بگیرد.

بی اچ ار آتی (BHRT) یا همان رادیو و تلویزیون ملی بوسنی و هرزگوین از سال ۱۹۴۵ مشغول به فعالیت است. اولین برنامه رادیویی این شبکه در تاریخ ۱۰ آوریل ۱۹۴۵ و اولین برنامه تلویزیونی آن در تاریخ اول ژوئن ۱۹۴۵ بر روی آنتن رفت. اولین برنامه رادیویی این شبکه پس از پایان جنگ جهانی دوم و آزادای سارایوو در روز دهم آوریل ۱۹۴۵ با پیام "اینجا سارایوو، مرگ بر فاشیسم و آزادی برای مردم" آغاز شد. این شبکه در سال ۱۹۹۳ به عضویت اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی (European Broadcasting Union) در آمد و در حال حاضر تنها شبکه بوسنیایی می‌باشد که عضو این اتحادیه است.

برنامه‌های این شبکه به صورت ۲۴ ساعته در سراسر بوسنی و هرزگوین بر روی آنتن می‌رود. مراکز فنی و اطلاعاتی این شبکه علاوه بر سارایوو که دفتر مرکزی این شبکه است، در شهر‌های بیهاچ، بانیالوکا، موستار، توزلا و زنیتسا قرار دارد.

انتهای پیام/

تقویت همکاری صدا و سیمای ایران با رادیو و تلویزیون ملی بوسنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار