مصرف اين مكمل ها و ويتامين ها برای سالمندان ضروری است

بهترین راه برای دریافت ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مورد نیاز شما از طریق خرید آنها از فروشگاه های محلی و دراگ استور ها نیست؛ از طریق رژیم غذایی شماست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   بسیاری از افراد مسن تر به سختی از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنند؛ ممکن است دلایل زیادی برای آن وجود داشته باشد، دلایلی مانند: عدم اشتها – مشکل جویدن – درآمد ثابت – مشکل پیدا کردن غذاهای سالم. افزودن مواد غذایی به بدنی که دیگر به خوبی کار نمی کند تا از این مواد استفاده کند و همچنین صعود به قله مواد غذایی می تواند مشکل باشد. مصرف مکمل ها ممکن است یک گزینه باشد.

آنها می توانند آنچه را که نام برده می شود، فقط انجام دهند: “شکاف های موجود در رژیم غذایی خود را پر کنید.” اما این کار همیشه جواب نمی دهد. بهتر است علت آن را نیز دکر کنید، به عنوان مثال، “ویتامین A را برای چشم ها، پوست و سیستم ایمنی بدن مصرف کنید.” Ronni Chernoff، مدیر ارشد گروه همکاری های آموزشی ارکانزاس می گوید: “ویتامین A تا حدودی یک ویتامین بحث برانگیز است زیرا شما می توانید شکل سمی آن را دریافت کنید.”

مقدار بیش از حد از این ویتامین می تواند موجب تهوع، سردرد، سرگیجه و سایر علائم شود. او اضافه می کند که افراد مسن، زمانی که آن را بیش از حد مصرف می کنند، بیشتر احتمال دارد به آن مبتلا شوند، زیرا بدن آنها با ویتامین ها نیز خوب مقابله نمی کند. وی می گوید: “اگر شما یک ویتامین مصرف کنید که برای یک مکمل یک روزه طراحی شده است، این خوب است. اما شما مسلما نمی خواهید پنج مرتبه در روز از آنها بخورید. “پس از صحبت با پزشک خود، اگر تصمیم گرفتید که نیاز به یک مولتی ویتامین دارید، حداقل یک مکمل کاملی را دریافت کنید، که ۱۰۰٪ از مقادیر توصیه شده از ویتامین ها و مواد معدنی را برای شما فراهم می کند.

بیشتر مراقب باشید زمانی که شما:

– بیش از یک مکمل مصرف می کنید.
– از مکمل به جای دارو استفاده می کنید.
– آنها را همراه با داروهای بدون نسخه یا دارو های تجویزی مصرف می کنید.
شما باید مطمئن شوید که دست چپ شما، آنچه را دست راست شما انجام میدهد، می داند.

۱- چرا ویتامین ها مهم هستند؟

آنها به بدن شما کمک می کنند تا آنطور که باید، کار کند. در میان سایر کار های دیگر، آنها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند، اعصاب شما را سالم نگه می دارند و به مواد غذایی کمک می کنند تا به انرژی تبدیل شوند. وقتی پای مصرف ویتامین ها و مواد معدنی به وسط می آید، بزرگسالان سالخورده دارای نیاز های مختلفی برای مصرف آنها هستند. به عنوان مثال، مقدار مناسب کلسیم می تواند به کاهش استئوپروز در زنان کمک کند. ویتامین D که به بدن شما کمک می کند تا از کلسیم استفاده کند، همچنین در جلوگیری از تحلیل استخوان و شکستگی در افراد مسن نیز کمک می کند. دانستن این که نیاز واقعی شما چیست، گاهی اوقات دشوار است.


بیشتربخوانید:شایع ترین کمبودهای ویتامینی


اما اگر یک رژیم متعادل داشته باشید، احتمالا به منظور خود خواهید رسید. اگر هنوز هم نگران هستید، از پزشک خود برای انجام آزمایش خون درخواست کنید، این آزمایش میتواند به شما بگوید که چه چیزهایی در بدن شما کم یا زیاد است. اگر چنین بود، مصرف مکمل ها ممکن است به شما کمک کند. قبل از اینکه به فروشگاه بروید، مهم است بدانید که اصطلاح “مکمل ها” فقط شامل ویتامین ها و مواد معدنی نیست، بلکه شامل گیاهان دارویی، اسید های آمینه، آنزیم ها و چیزهای دیگر نیز می شود. بعضی از آنها محصولات ویژه ای مانند پروبیوتیک ها یا روغن ماهی هستند. قبل از مصرف هر چیز، با پزشک خود صحبت کنید و برچسب آنها را بخوانید.

۲- چه چیزی ممکن است نیاز داشته باشم؟

شما می توانید موارد زیر را در رژیم غذایی خود و یا از طریق مصرف مکمل ها دریافت کنید:

کلسیم: واقعا هیچ دلیلی نباید وجود داشته باشد که مردم کمبود کلسیم داشته باشند. کلسیم برای نقش خود در قوی تر ساختن استخوان های شما شناخته شده است، و در محصولات لبنی مانند شیر و ماست یافت می شود. زنان، به ویژه کسانی که احتمالا پوکی استخوان دارند، ممکن است درباره مصرف مکمل های کلسیم فکر کنند. اما ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

ویتامین D: این ماده مغذی که توسط بدن و از دریافت نور خورشید ساخته می شود، به شما کمک می کند تا کلسیم و فسفر را جذب کنید، بنابراین برای سلامت استخوان ها و دندان های شما ضروری است. بزرگسالان سالخورده نمیتوانند آن را خوب بسازند، بنابراین مکمل ها می توانند کمک کنند تا احتمال تحلیل استخوان و شکستگی آنها کاهش یابد.

ویتامین B۱۲: این ویتامین برای حفظ سلول های خونی و سلول های عصبی سالم ضروری است. پیری بر چگونگی مصرف و استفاده از ویتامین B۱۲ گرفته شده از مواد غذایی، تاثیر می گذارد، بنابراین اگر شما بیش از ۵۰ سال سن داشته باشید احتمالا بهتر است که ویتامین B۱۲ خود را از مکمل ها و غذا های غنی شده با B۱۲ مانند غلات و همچنین غذاهای غنی از آن مانند گوشت، لبنیات کم چرب و ماهی دریافت کنید.

فولات: این کمک می کند تا از کم خونی جلوگیری شود. اسفناج، لوبیا، نخود فرنگی، پرتقال، غلات غنی شده و نان غنی شده می تواند آن را داشته باشد.

ویتامین B۶: این ویتامین به متابولیسم و سیستم ایمنی شما کمک می کند. شما می توانید آن را در غلات غنی شده و محصولات سویا، و همچنین گوشت ارگان ها و دانه های کامل دریافت کنید. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که این موارد را نیز دریافت می کنید:

ویتامین C: پرتقال و فلفل قرمز و سبز، همراه با سایر سبزیجات و میوه ها این ویتامین را به بدن می رسانند. این ویتامین ممکن است به شما در محافظت از آب مروارید کمک کند، به بهبود زخم کمک کند و شانس شما را برای احتمال ابتلا به انواع خاصی از سرطان کاهش دهد.

منیزیم: در میان چیزهای دیگر، کمک می کند تا فشار خون و سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید. همچنین برای استخوان های شما نیز مفید است. شما می توانید آن را در آجیل، اسفناج، و محصولات لبنی پیدا کنید، و از آن به منظور تقویت برخی از غلات صبحانه استفاده می شود. کارشناسان مطمئن نیستند که این ماده معدنی چقدر می تواند به عنوان یک مکمل خوب کار کند.

در اینجا برخی از آیتم های محبوب شما وجود دارد که می توانید در قسمت مکمل ها پیدا کنید و ممکن است بخواهید با پزشک خود در باره آنها صحبت کنید:

پروبیوتیک ها: اینها واقعا برای سالمندان بسیار مهم هستند، زیرا نوع عملکرد گوارشی آنها با بالا رفتن سن، شروع به کند شدن می کند. سلامت روده نیز برای سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. برخی از مطالعات نشان می دهد که پروبیوتیک ها (موجودات زنده ای مانند آنها که در ماست یافت می شوند)، به جلوگیری از انواع اسهال و کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر کمک می کنند.

کوآنزیم Q۱۰: که همچنین CoQ۱۰ نیز نامیده می شود، به طور طبیعی در بدن شما ساخته شده و در اکثر بافت های بدن نیز یافت می شود. این ممکن است به کارکرد بهتر سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

ملاتونین: هورمونی که عمدتا در شب آزاد می شود، اعتقاد بر این است که به شما کمک می کند به خواب بروید. علم به آن امیدوار است.

روغن ماهی: اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی آزاد و بعضی دیگر از ماهی ها ممکن است دارای فواید قلبی-عروقی باشند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند حداقل دو بار در هفته از این نوع ماهی بخورید. با این حال، در مورد فرم مکمل آن، هیچ مطالعه ای نشان نداده است که از بیماری قلبی محافظت می کند. امگا ۳ همچنین ممکن است به کاهش علائم آرتریت روماتوئید کمک کند.

منبع: الو دکتر

انتهای پیام/

با بالا رفتن سن به چه ویتامین هایی نیاز داریم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار