بی‌سوادی گروه سنی زیر ۵۰ سال ریشه‌کن می‌شود

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش نرخ باسوادی در استان بوشهر خبر داد و گفت: بی‌سوادی گروه سنی زیر ۵۰ سال در استان بوشهر تا پایان برنامه ششم توسعه ریشه‌کن می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر؛ غلامرضا دانش‌فر صبح امروز  در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی در استان بوشهر هدف از تشکیل این نشست را فراهم آوردن مقدمات گرامیداشت هفته سوادآموزی دانست و اظهار داشت: هفته سوادآموزی در 7 روز نخست دی‌ماه برگزار می‌شود که در این هفته برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است.

وی نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، برگزاری مسابقه ملی انشانویسی بین سوادآموران دوره انتقال، دیدار با خانواده معظم شهدا، تقدیر از برترین‌های سوادآموزی را از اهم برنامه‌های هفته سوادآموزی دانست.

معاون سوادآموزی استان بوشهر با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت باسواد کردن همه آحاد جامعه خاطرنشان کرد: با توجه به تمام کمبودها این نهاد باید در مناطق و شهرستان‌های استان بوشهر بر تلاش‌های خود برای جذب بیشتر سواد آموزان بیافزاید.

دانش‌فر از افزایش نرخ باسوادی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: بی‌سوادی گروه سنی  زیر 50 سال در استان بوشهر تا  پایان برنامه ششم توسعه ریشه‌کن می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با تاکید بر تکریم خانواده این عزیزان گفت: بدون شک آرامش، امنیت و آسایش امروز جامعه مدیون مجاهدت و ایثار شهدای والامقام و صبوری خانواده‌های آنان است.

دانش‌فر سرکشی از خانواده  شهدا را فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره مجاهدت دوران دفاع مقدس دانست و افزود: لازمه ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان بوشهر ترویج و تقویت روحیه مجاهدت و ایثار دوران دفاع مقدس است.

وی چالش‌های عمده پیش روی فعالیت سوادآموزی را کمبود شدید نیروی انسانی و نبود اعتبار و بودجه لازم دانست و با تقدیر از آموزشیاران و همکاران سوادآموزی در سراسر استان بوشهر خاطرنشان کرد: با وجود تمام این نارسایی‌ها و مشکلات نگاه  دست‌اندرکاران سوادآموزی تاکنون استفاده حداکثری از توان و ظرفیت آموزش‌دهندگان بوده است.

معاون سوادآموزی استان بوشهر چالش دیگر فعالیت سوادآموزی را در استان شرایط اقلیمی متفاوت با بیشتر نقاط کشور دانست و بیان کرد: محدود شدن زمان فعالیت سوادآموزی برای تحت پوشش قرار دادن سوادآموزان به 30 آذرماه متناسب با شرایط آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب استان بوشهر نیست از این‌رو ضروری است زمان برای فعالیت بهتر پوشش حجمی استان بوشهر بین 15 روز تا یک ماه افزایش یابد.  

انتهای پیام/س

بی سوادی در بوشهر ریشه کن می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.