بهزیستی خراسان رضوی، در بین ۲۸ دستگاه اجرایی استان، مقام اول پژوهش را کسب کرد.

کسب رتبه اول پژوهش استان توسط بهزیستی خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ منوچهر عدالت‌جو رئیس اداره‌ی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بهزیستی خراسان رضوی گفت : این رتبه بر اساس تشخیص کمیته‌ی علمی ارزیابی تحقیقات و پژوهش‌های دستگاه‌های اجرایی استان که توسط استاندار مدیریت می‌شود به بهزیستی خراسان رضوی تعلق گرفته است.


وی افزود: مهم‌ترین شاخص‌های تخصیص رتبه به دستگاه‌ها، کاربردی کردن تحقیقات، تلاش برای اجرایی‌ساختن آنها، بهره‌گیری از سقف قانونی اعتبارات پژوهشی در بودجه و تطابق موضوعات مورد پژوهش دستگاه با مصوبات کارگروه پژوهش استان بوده است.

عدالت جو ادامه داد: بهزیستی خراسان رضوی علاوه بر انطباق تمام این شاخص‌ها، در برخی زمینه‌ها مانند جذب حداکثری اعتبارات پژوهش، حتی از سقف برنامه نیز فراتر رفته و اعتبارات بیشتری به پژوهش و تحقیق اختصاص داده است.

رئیس اداره‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات بهزیستی خراسان رضوی گفت:: در سال ۹۵ که سال مبنای این ارزیابی بوده، بهزیستی خراسان رضوی هشت پژوهش کاربردی را در ۸ زمینه‌ی چالشی سازمان که مسائل مهم اجتماعی استان را شامل می‌شود به انجام رسانده است.

وی افزود: موضوع این تحقیقات، عمدتا بررسی و تبیین آسیب‌های اجتماعی، مدیریت و ساماندهی آسیب‌ها، مداخله و پیشگیری از معضلات اجتماعی و تکیه بر اولویت‌های کنترل و کاهش آن‌ها بوده است.

عدالت جو گفت: بهزیستی از ۱۰۰ امتیاز کمیته‌ی علمی ارزیابی پژوهش‌های استان ۹۲.۵ امتیاز را کسب کرده و حتی بالاترین دستگاه نظارتی و اجرایی استان از نظر مدیریتی، امتیاز ۸۸ را بدست آورده است.

رئیس اداره‌ی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بهزیستی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که با توجه به اینکه در برنامه‌ی ششم توسعه، بهزیستی متولی سلامت اجتماعی معرفی شده و بیشترین بار کنترل و کاهش آسیب‌ها بر دوش این سازمان نهاده شده است، مدیریت پژوهش استان در حوزه‌های اجتماعی تحت نظارت این نهاد قرار گیرد تا نحوه‌ی عملیاتی سازی و کاربردی سازی تحقیقات این حوزه که در حال حاضر، مهم‌ترین چالش‌های کشور را رقم می‌زند تبیین و به دستگاه‌ها ابلاغ گردد.

وی ادامه داد: بهزیستی به عنوان دستگاهی که مستقیما بیشترین سهم را در مداخله، پیشگیری، مقابله، کنترل و پیشگیری اسیب‌های اجتماعی دارد باید پس از نهاد نظارتی و مدیریتی استان، تجمیع‌کننده‌ی تصمیمات و عملیات اجرایی در این حوزه باشد.

انتهای پیام//ف. م.
 


رتبه اول پژوهش استان توسط بهزیستی خراسان رضوی کسب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.