رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان؛

ضرورت آشنایی کشاورزان با روش های نوین زراعت و باغبانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: باید بهره برداران بخش کشاورزی را با روش های نوین زراعت و باغبانی بیش از پیش آشنا کنیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمایه زدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان کردستان گفت: باید این باور در بهره برداران بخش کشاورزی ایجاد شود که اقلیم تغییر پیدا کرده و باید برای پیشگیری از خسارات ناشی از عوامل طبیعی از جمله سرمازدگی برنامه ریزی لازم را به عمل آید.

وی با اشاره به لزوم تمهیدات مناسب از سوی کشاورزان، افزود: کشاورز هم در این خصوص باید روش های لازم فرا گیرد و تمهیدات ضروری را مهیا  کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه  به روز کردن شیوه ها و روش های کشاورزی باعث کاهش خسارت های احتمالی می شود،بیان کرد: ما باید بهره برداران بخش کشاورزی را به کاشت ارقام مناسب درختان و گیاهانی که در برابر سرما مقاوم هستند سوق دهیم و آنها را با روش های نوین زراعت و باغبانی بیش از پیش آشنا کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم در خصوص پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی، ستاد بحران استان به سازمان جهاد کشاورزی کمک کند و به نوعی در کنار هم بتوانیم بر این مسئله فائق آییم.

وی با بیان اینکه کشاورزی ما باید در برابر عوامل خسارت زای طبیعی مقاوت لازم را داشته باشد، افزود: باید شرایط را طوری فراهم کنیم که در صورت به وجود آمدن خسارت، کشاورزان توان  برگشت پذیری را داشته باشند.

جعفری گفت: ما به عنوان متولیان بخش کشاورزی با ارائه برنامه های جامع در صدد توسعه سرمایه های انسانی و فکری  استان باشیم ودر جهت  انطباق آنها با تکنولوژی جدید گام برداریم تا بتوانیم در دست یابی به اهداف موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/م

به روز کردن شیوه ها وروش های کشاورزی باعث کاهش خسارت هامی شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.