ایجاد پرونده الکترونیکی برای 70 میلیون نفر

معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرونده الکترونیکی برای 70 میلیون نفر و دسترسی به پرونده الکترونیکی برای ایرانیان در سال 97 محقق می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر حق دوست، عصر امروز  در حاشیه  آیین تقدیر از 10 پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: تاکنون برای 70 میلیون نفر پرونده الکترونیکی پایه سلامت در مرکزها و پایگاه های بهداشتی ایجاد شده است.

وی، با اشاره اینکه هم اکنون این پرونده های الکترونیکی دارای اطلاعات اولیه است گفت: حجم مطالب با متصل شدن به پایگاهاه های اطلاعاتی بیمارستانها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها افزایش می یابد.

به گفته وی، دفترچه های بیمه با حجم اطلاعات در این پرونده ها به تدریج حدف می شود و پزشک با استفاده از کد ملی، بیمار را معالجه و نسخه تجویز می کند.

معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد: باتشکیل پرونده های الکترونیکی پایگاه های محلی بوجود بیایند که تمام اتفاقات سلامت هر فرد حتی قبل از تولد تا هنگام مرگ اطلاعات در پرونده الکترونیکی ثبت و ضبط شود تا هم پزشک بتواند با دسترسی به این پرونده ، نسخه بنویسد و هم بیمار از طریق تلفن همراه بتواند پرونده خودش را ببیند و اطلاعاتی که به آن نیاز است، اضافه کند.

حق دوست،چاپ حدود یک سوم مقالات بین المللی در مجله ها را مربوط به حوزه علوم پزشکی دانست و گفت: رتبه کشور ایران دراین خصوص چند سالی است که به لحاظ تولید مقاله از ترکیه پیشی گرفته است.

وی تصریح کرد: ایران از نظرکیفیت چاپ مقالات پزشکی نیز هم اکنون در بین کشورهای منطقه دارای رتبه دوم است اما در پنج ساله گذشته نیز کیفیت مقالات ما در کشورهای منطقه از رشد خوبی برخوردار بوده است.

به گفته وی، از نظر شاخصهای تولیدعلم در سطح کشور بسته به اینکه چه جنبه ای را نگاه کنیم معمولا در رتبه بین 16 تا22 قرارداریم که از این لحاظ ازبسیاری از شاخصهای کشورهای دیگر برتر هستیم.

معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وز یربهداشت یادآور شد: در تولید علم، دانش، مقاله و پژوهش ادعا داریم که جزو 20 کشور برتر هستیم و حتی در برخی شاخصها مانند نانوتکنولوژی و آی تکنولوژی رتبه زیر 10 را کسب کرده ایم.

حق دوست، در خصوص ثروت آفرینی بیان کرد: از این حیث هنوز جایگاه خوبی نداریم و رتبه هفتادم محسوب می شویم اما اطمینان داریم که با عزم و اراده ای که در حوزه علوم پزشکی وجوددارد، همانگونه که درتولید مقاله به سرعت رشد کردیم و برای چند سال در سطح جهان بالاترین شیب را داشتیم حتما در ثروت آفرینی  نیز در چند سال آینده شاهد جهش خواهیم بود.

شایان ذکر است: آیین تقدیر از 10 پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان (به مناسبت هفته پژوهی از 1 تا 27 آذرماه) با حضور علی اکبر  حق دوست معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسوول و معاونان دانشگاه ، عصر امروز سه شنبه 28 آذرماه در سالن دکتر قریب دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار