تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک برای اولین بار در خراسان جنوبی

مسئول گلخانه تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک گفت:تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک برای اولین بار در خراسان جنوبی در بیرجند انجام شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عربی،مسئول گلخانه تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک گفت: گلخانه تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک به صورت آزمایشی در فضایی با متراژ 35 متر مربع ایجاد شده که بذر علوفه در سینی های مخصوص به ابعاد 30 در 60 کشت می شود.

وی با بیان اینکه در هر سینی 350 تا 400 گرم بذر کاشته می شود،افزود: این سینی ها بصورت طبقاتی بوده و در هفت طبقه قرار دارد که به صورت روزانه از این فضا یک تن علوفه برداشت می شود.

عربی با بیان اینکه علوفه ها شامل جو، گندم و یونجه مخصوص دامداری ها است، گفت: در این روش کشت گلخانه ای علاوه بر افزایش تولید علوفه، مصرف آب به میزان 99 درصد کاهش می یابد به طوریکه که برای تولید یک تن علوفه 500 تا 900 لیتر آب مصرف می شود که به صورت آبیاری تحت فشار و در گلخانه به صورت مه پاش اجرا می شود.

مسئول گلخانه تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک، هزینه راه اندازی این گلخانه ای 25 تا 30 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: محصولی تمیز و بهداشتی بدون استفاده از کود، سم و کپک زدن تحویل دامدار می شود.
انتهای پیام/ب


کاهش 99 درصدی مصرف آب در تولید علوفه تازه به روش هیدروپونیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ازادفر
۲۱:۰۴ ۱۰ دی ۱۴۰۰
سلام خسته نباشین یک نفر توضیع نمیده از چه زدعفونی استفاده ميشه که برای گاو هم خوب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من ساکن بیرجند هستم آدرس یاشماره تلفن آقای عربی رومیخام اگه لطف کنیدواسه خریدعلوفه ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۴۸ ۲۲ تير ۱۳۹۹
سلام شماره تلفن آقای عربی میخاستم برای بحث مشاوره راه اندازی
آخرین اخبار