ولایتی مطرح کرد؛

۱۰ درصد بودجه امسال دانشگاه آزاد صرف پژوهش می‌شود/ علم بدون پژوهش درجا می‌زند

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۱۰ درصد بودجه امسال این دانشگاه صرف پژوهش می‌شود.

10 درصد بودجه امسال دانشگاه آزاد صرف پژوهش می‌شود/ علم بدون پژوهش درجا می‌زندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه هجدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه دولت در حوزه پژوهشی اظهار کرد: 10 درصد بودجه امسال دانشگاه آزاد صرف پژوهش می‌شود و طرح‌های ارزشمندی از سوی معاونت پژوهشی این دانشگاه معرفی شده است.

وی ادامه داد: بدون پژوهش پیشرفتی نخواهیم داشت و علم بدون پژوهش درجا می‌زند، خوب است اساتید ما پژوهش و دستاوردهایی که خودشان به دست آورده‌اند را به دانشجویان بگویند.

ولایتی با اشاره به این موضوع که اقتصاد مقاومتی  مبتنی بر پژوهش است، گفت: اگر بخواهیم اقتصادی دانش محور داشته باشیم باید علم دانش محور هم داشته باشیم، علم تقریبی موجب پیشرفت اقتصادی نخواهد شد و اقتصاد مقاومتی مبتنی بر پژوهش است.

عضو هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: هر چه به پژوهش اهمیت بیشتری دهیم، پیشرفت بیشتری را شاهد خواهیم بود و در حال حاضر در حوزه نظامی، هسته‌ای و اتمی پیشرفت‌های بسیار زیادی را به دست آورده‌ایم.

وی در خصوص پیشرفت‌های حوزه پزشکی بیان کرد: پیشرفت‌هایی که در حوزه پزشکی بدست آورده‌ایم نسبتا خوب بوده است در حال حاضر در بیمارستان مسیح دانشوری اقدامات مناسبی در رابطه با میکروب سل انجام شده است که این مطالبات در دنیا با عنوان مرجع شناخته می‌شوند.

قول مساعد وزیر علوم به دانشگاه آزاد

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مبنی بر جزئیات نشست مشترک با وزیر علوم تصریح کرد: با توجه عنایتی که غلامی وزیر علوم نسبت به امر آموزش عالی دارد، قول همکاری را به ما داده‌ است تا دانشگاه آزاد در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی کشور پیشرفت داشته باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۳ دی ۱۳۹۶
خیلی عالیه اگر بحث مهارت آموزی دانشگاه ها جدی گرفته شه تا حدود زیادی مشکل بیکاری فارغ التحصیلان رفع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۳ دی ۱۳۹۶
خیلی عالیه اگر بحث مهارت آموزی دانشگاه ها جدی گرفته شه تا حدود زیادی مشکل بیکاری فارغ التحصیلان رفع میشه
آخرین اخبار