کاشتن بذر مسولیت پذیری و حس کنجکاوی از دوران کودکی در مدارس ابتدایی

بذر مسولیت پذیری، علاقه به یادگیری، تقویت حس کنجکاوی و پرورش مهارت اجتماعی در دوران کودکی شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در همایش آموزگار ماندگار در کانون پرورش فکری استان با بیان اینکه مدرسه جعبه سیاه مدرسه است، گفت: مدرسه کلید برون رفت جامعه از آسیب های اجتماعی است.

وی افزود :در حال حاضر نظام آموزشی و دغدغه مدیران وضعیت نامساعد اجتماعی ، اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان ، نداشتن مهارت کار و خوداشتغالی دانش آموزان گذشته و امروزشان است .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: قرار است آموزش و پرورش افراد جامعه را برای بهتر زیستن توانمند کند ، اما امروز افراد جامعه دانا هستند اما توانمند نیستند.

قاسمی افزود :امروز زمزمه ها علم بهتر از ثروت نیست و نبود عدالت تحصیلی و شکاف طبقاتی رویکرد های آموزشی را تهدید می کند.

وی گفت:کلید برون رفت و توسعه اجتماع مدرسه است و معلم کلید دار سعادت ،توسعه و پیشرفت کشور است.

قاسمی افزود: بهبود فرایند آموزش و توسعه جامعه به عهده معلمان است و بدون مشارکت معلمان به سرانجام مطلوب نخواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای آینده کشور نیازمند تحول هستیم سند بنیادین نظام آموزشی به همین منظور نوشته شده است.

وی بر تکریم معلمان تاکیدکرد و افزود: برای بهبود بخشی نظام آموزشی از تجربیات معلمان پیشکسوت ، خلاق و مبتکر باید بهره گرفت.

قاسمی به دقت در جذب منابع انسانی و معلمان شایسته ، تامین رفاه معلمان ، بهسازی روش های آموزشی و جمع آوری و بکارگیری روش های نوین آموزش اشاره کرد و گفت:باید نحوه غلط آموزشی در میان آموزگاران شکسته شود و آموزش معلم به معلم ترویج یابد.

وی به طراحی سیستم حرفه ای کردن معلمان به دنبال تدریس اثربخش با تکیه برعلم ، آگاهی و هنر تاکید کرد و افزود: معلمان عالم و صاحب ذوق سبب تغییر رویکرد نظام آموزشی می شود.

میرشفیعی معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز به نمودار رشد و تغذیه کودکان اشاره کرد و گفت:سلامت فکر باید در کنار سلامت جسم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آموزش و پرورش از دوران ابتدایی به دنبال برخورداری دانش آموزان از عدالت اجتماعی و زندگی عادلانه ،ایجادآموزش و پرورش با کیفیت است.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: بذر شخصیت ومسولیت پذیری ، علاقه به یادگیری ، تقویت حس کنجکاوی ، شناخت علمی محیط و پرورش مهارت اجتماعی در دوران کودکی شکل می گیرد .

میرشفیعی افزود:همایش آموزگار ماندگار با محوریت الگوسازی از دانش و تجربه نخبگان و پیشکسوتان ، معرفی نخبگان به فرهنگیان و دانشجو معلمان جوان ، ارتقای روح بالندگی و صلاحیت های حرفه ای و تبیین نقش آموزش ابتدیی در نظام تعلیم و تربیت از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

در پایان این همایش از معلمان پیشکسوت ۳۲ شهرستان مازندران قدردانی شد.

انتهای پیام/ م

برگزاری همایش آموزگار ماندگار در ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.