امام جمعه بوشهر:

نهم دی یک شکوه معرفتی و جهادی در حمایت از اسلام و ولایت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:این روز یک روز عادی نیست و باید آن را به عنوان روز معرفت، بصیرت و مجاهدت سیاسی در مقابل فتنه و فتنه گران گرامی بداریم.نهم دی یک شکوه معرفتی و جهادی در ایران در راستای حمایت از اسلام و ولایت است.

نهم دی یک شکوه معرفتی و جهادی در حمایت از اسلام و ولایت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در انتهای درس خارج خود با اشاره به این روز مهم، اظهار داشت: نهم دی روز بصیرت و بیعت اُمت با امامت و ولایت است.

وی افزود: امیر المؤمنین «علیه السلام» در زمان خود آرزوی تحقق حماسه ای مانند حماسه نهم دی را داشتند اما خواص بی بصیرت و عوامی که تابع این خواص بی بصیرت بودند مانع از تحقق همچنین برنامه هایی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: اما در عصر حاضر، آن آموزه های علی بن ابی طالب «علیه السلام» و هدایت های ایشان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با راهنمایی های مقام معظم رهبری محقق شد و حماسه ۹ دی به عنوان یک فراز تاریخی از ناحیه ولایتمداری مردم و حمایت از ولی فقیه در مقابل فتنه ها صورت گرفت.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نهم دی یک شکوه معرفتی و جهادی در ایران در راستای حمایت از اسلام و ولایت است، افزود: این روز یک روز عادی نیست و باید آن را به عنوان روز معرفت، بصیرت و مجاهدت سیاسی در مقابل فتنه و فتنه گران گرامی بداریم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی «علیه السلام»، اظهار داشت: زمانی که فتنه ها سر بر می آورد خیلی سریع در منظومه امیر، ولی و امام تان قرار بگیرد تا مصون بمانید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: الان هر کس در منظومه و مدار ولایت حرکت کند و نسبت به مقام معظم رهبری ارادت داشته و جهاد می کند، هم تکلیف شرعی خود را انجام داده، هم بصیرت سیاسی داشته و هم در دنیا و آخرت مصون می ماند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: هر کس در مسیر ولایتمداری دچار تخطی شود قطعاً سقوط می کند و این یک قاعده عمومی در فقه سیاسی اسلامی است.

ویدر پایان ضمن دعوت از همگان جهت شرکت در مراسمات گرامیداشت این حماسه تاریخی، بیان داشت: سفارش می کنم که همه روحانیت و حوزه های علمیه استان ضمن شرکت در مراسم گرامیداشت روز ۹ دی، مردم را نیز دعوت کرده و این روز مهم را در تاریخ اسلام و ایران تبیین کنند.

انتهای پیام/پ

نهم دی یک شکوه معرفتی و جهادی در ایران در راستای حمایت از اسلام و ولایت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.