وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي کشور؛

کردستان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جهش دارد

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: سیاست عمده ما در مناطق مرزی خواهد بود و کردستان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جهش دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛علی ربیعی وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي صبح امروز در شورای اداری شهرستان بانه گفت: بانه را ما با شهید قادرخانزاده‌ها می‌شناسیم و یکی از تلخ‌ترین روزهای زندگی من ١٥ خرداد ٦٣ بود که مردم بانه توسط رژیم بعث عراق به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: هنر ما این است که استان‌هایی که زیرساخت لازم ندارند را با میزان رشد کشور پیوند دهیم و در همین راستا در برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی نوعی نگاه ویژه به استان‌های مرزی و محروم همچون کردستان خواهیم داشت.

وزیرتعاون، رفاه و کار اجتماعی خاطرنشان کرد: تعداد بیکاری و معکوس درآمد را مدنظر داشته‌ایم تا نابرابری‌ها را کم کنیم و در توسعه تأمین اجتماعی نیز سیاست تأمین اجتماعی به سمت حاشیه‌نشینی و پیرامون گسیل داده شده و می‌شود و این سیاست را در سازمان تأمین اجتماعی نیز مدنظر خواهیم داشت.

ربیعی عنوان کرد: دولت دکتر روحانی موفق شده است امنیت روانی را در منطقه پرآشوب خاورمیانه به وجود آورد اما متاسفانه برخی گروه‌های داخلی ألقا می‌کنند که ما موفق نمی‌شویم.

وی افزود: اگر به جای کوتاه‌مدت بینی با درازمدت بینی نگاه کنیم به پایداری روانی و امنیت چندین ساله نیاز داریم تا رفاه عمومی و سطح معیشت را ارتقا دهیم.

ربیعی افزود: طی شش ماهه نخست امسال 6 درصد رشد صادرات غیرنفتی را در کشور داشتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سیاست عمده ما در مناطق مرزی خواهد بود و کردستان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جهش دارد و این مهم در سایه عقلانیت محقق خواهد شد.

ربیعی افزود: نخبگی کردستان تأثیر زیادی برای آینده بهتر ایران دارد و امروز با موجودیت بالآی وزارت در بانه حاضر شدیم و برای رفع دغدغه‌های مردم این دیار تمام توان خویش را به کار خواهیم گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی‌ها و بنگاه‌های کوچک این شهرستان را حمایت خواهیم کرد، درمانگاه بانه آغاز به کار خواهد کرد و در حوزه بهزیستی نیز با درنظر گرفتن فقر چندبعدی مناطق حاشیه‌ای را مدنظر قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ د م

نخبگی کردستان تأثیر زیادی برای آینده بهتر ایران دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.