کارخانه بارز ظرفیت اشتغال 900 نفر را دارد

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه لاستیک بارز هم اکنون کمتر از ۷۰۰ نفر نیرو دارد در حالی که ظرفیت اشتغال آن ۹۰۰ نفر را دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛علیمحمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس دیروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه بیکاری در کردستان نسبت به سایر استان‌ها مضاعف است، گفت: بیکاری از مشکلات اساسی در استان کردستان است چون در زمانیکه که بسترهای ایجاد اشتغال در سایر استان‌ها شکل می‌گرفت ما درگیر جنگ بودیم.

 وی افزود: در حال حاضر۱۲۰ هزار نفر تحصیلکرده بیکار در استان کردستان داریم که آمار قابل‌توجهی از این تعداد به دو شهرستان قروه و دهگلان اختصاص دارد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با بیان اینکه صنعت و تولید در استان کردستان ناچیز و واحدهای صنعتی ما در آستانه تعطیلی هستند، اذعان کرد: کارخانه لاستیک بارز هم اکنون کمتر از ۷۰۰ نفر نیرو دارد در حالی که ظرفیت اشتغال آن را ۹۰۰ نفر اعلام کردند.

مرادی اظهار داشت: بانک‌ها با بند و تبصره‌های پیچیده و گرفتن سود بالای ۲۰ درصد، حمایتی از تولید نمی‌کنند که امیدواریم به مشکلات استان به صورت ویژه توجه شود.

انتهای پیام/ د م

بیکاری از مشکلات اساسی در کردستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.