استاندار گفت: برون سپاری در حوزه خرید خدمت با هدف کاهش هزینه‌های نگهداری توسط دستگاه‌های اجرایی مدنظر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  استاندار در نشست ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی استان گفت: هدف از واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی حذف ردیف بودجه‌ای نیست بلکه منظور برون سپاری خدمات دولت است همچنین باید واگذای با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مرتبط انجام شود.


علی محمد احمدی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی برای خرید تولیدات هر بخشی که به بخش خصوصی واگذار شده است، تشویق شوند گفت: یکی از راهکاری ایجاد اشتغال به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی واگذاری طرح‌های دولتی به بخش خصوصی است.


احمدی در خصوص آبرسانی به جامعه عشایری استان گفت: در مناطق سخت گذر آب مورد نیاز با تانکر، ولی آب شرب عشایر ساکن در مناطق هموار به صورت دائم تامین شود.


وی با بیان اینکه اداره کل امور عشایر ۴ منطقه را برای تامین آب شرب دائم به عنوان پایلوت انتخاب کند افزود: چنانچه روند اجرای سد سرپری کهگیلویه توسط شرکت آب منطقه‌ای پیگیری نشود و پیشرفت کاری آن از ۵ درصد قانونی بالاتر نرود سال آینده هیچ اعتبار ملی توسط وزارت نیرو به آن اختصاص نمی‌یابد.


احمدی گفت: عدم اقدام شهرداری یاسوج برای خرید پساب فاضلاب به منظور آبیاری فضای سبز توسط آبفای شهری بررسی و در نشست شورای تأمین مطرح شود عدم انجام این کار موجب کاهش سطح آب سفره‌های زیرزمینی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه تصدی‌های دولت باید کاهش یابد و این امور با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی به بخش خصوصی واگذار شود افزود: ادارات و مدیران اجرایی نباید در زمینه واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی مقاومت کنند و دولت در این موضوع جدی است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: جهاد کشاورزی از ۲۱۷ پروژه‌ی ارسال شده، ۶۵ پروژه را قابل واگذاری عنوان و ۱۵۲ پروژه را غیرقابل واگذاری اعلام کرد.


نوروزی به پروژه‌های قابل واگذاری توسط منابع طبیعی اشاره داشت و گفت: این پروژه‌ها شامل پیشگیری و اطفا حریق، تولید نهال در نهالستان ها، احداث، توسعه و نگهداری پارک‌های جنگلی، مراقبت و نگهداری از جنگل‌های سنواتی و احیا و اصلاح مراتع از طریق کشت گیاهان دارویی با مشارکت مردم هستند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت:۱۵ پروژه قابل واگذاری توسط دامپزشکی استان شناسایی شده که این پروژه‌ها شامل کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و احداث، تکمیل و تجهیز واحد‌های فنی دامپزشکی هستند.

انتهای پیام/د

برنامه ریزی برای اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.