سهراب‌پور مطرح کرد؛

حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی حرکتی نوظهور برای پیشرفت کشور

رئیس کنفرانس سیاست گذاری و حکمرانی عمومی گفت: حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی حرکتی نوظهور برای پیشرفت کشور است.

حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی حرکتی نوظهور برای پیشرفت کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید سهراب‌پور رئیس کنفرانس سیاست‌‌گذاری و حکمرانی عمومی در همایش نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه کنفرانس‌هایی از این دست سبب تحولاتی نوین در کشور می‌شود، گفت: با توجه به پیچیده بودن روند سیاست‌گذاری نیاز است تا سیاست‌گذاری‌های کشور بر پایه پژوهش و علم باشند و دانشگاه‌‌های کشور باید با رویکرد علمی پیشنهادات سیاسی‌ خود را ارائه کنند.

رئیس کنفرانس سیاست‌‌گذاری و حکمرانی عمومی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت تربیت نیروی کارآمد حرکت کنند، اظهار کرد: جهت‌دهی و فرم‌دهی شبکه‌ای از جمله اقداماتی است که دانشگاه‌های کشور باید به آن توجه داشته باشند و برگزاری کنفرانس‌هایی همانند این کنفرانس سبب بروز این اتفاق خواهد شد.

دانشگاه شریف؛ پیشرو در تاسیس پژوهشکده و رشته سیاست‌گذاری و حکمرانی 

وی ادامه داد: دانشگاه شریف به عنوان دانشگاهی پیشرو به سمت تاسیس پژوهشکده و رشته سیاست‌گذاری و حکمرانی قدم برداشت و اکنون با نگاه مثبت بر شبکه‌سازی به کار خود ادامه می‌دهد و امیدوار هستیم که دانشگاه‌های دیگر کشور هم در این راه با او هم قدم شوند.

سهراب‌پور با اشاره به پژوهشکده علم و فناوری دانشگاه شریف بیان کرد: این پژوهشکده با پرچم‌داری و حرکت در راه حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی دانش شبکه سازی را ایجاد کرده است.

رئیس کنفرانس سیاست‌‌گذاری و حکمرانی عمومی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی شریف با تاسیس رشته سیاست‌گذاری عمومی علم و فناوری به عنوان اولین پژوهشکده‌ای که توانست در این راه قدم بردارد این کنفرانس را برگزار کرده است.

وی در خصوص همکاری‌های میان این پژوهشکده و دانشگاه‌های مختلف کشور گفت: با همه دانشگاه‌های فعال در زمینه سیاست‌گذاری از جمله دانشگاه تهران، علم و صنعت و تربیت مدرس همکاری‌های لازم انجام شده است، همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز تحقیقات ریاست جمهوری قرار است همکاری‌هایی انجام شود، همچنین همه اندیشکده‌های خصوصی و دفتر مقام معظم رهبری و ستاد قوای سه‌گانه در این راستا هم قدم شده‌اند.

سهراب‌پور در خصوص روند برگزاری این همایش گفت: پیگیری‌های مربوط به این همایش از فروردین‌ ماه سال 96 آغاز شد و 18 کمیته تخصصی جهت پیگیری امور علمی این همایش متشکل است اعضای متخصص تشکیل شد و طی 13 جلسه در دبیرخانه امور مربوط به این همایش پیگیری شده‌‌اند.

رئیس کنفرانس سیاست‌‌گذاری و حکمرانی عمومی ادامه داد: 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که قرار است 20 مقاله آن به صورت شفاهی و 80 مقاله دیگر آن به صورت پوستر ارائه شود.

وی با اشاره به این موضوع که 35 برنامه تخصصی در طول این همایش برگزار می‌شود، اظهار کرد:‌ مباحث این همایش در 2 گروه سیاست‌گذاری عمل و تئوری و ساختار سیاست‌‌گذاری پیگیری می‌شود که در سیاست‌گذاری عمل به مباحث اشتغال‌، انرژی، آب و کشاورزی، آموزش عالی، آموزش و پرورش، جمعیت و مهاجرت، رفاه و تأمین اجتماعی، بهداشت، صنعت و بازرگانی، علم و فناوری، ارزش و مبانی و اسلامی، نظام پولی و رسانه توجه می‌شود و ساختار سیاست‌گذاری به مباحث نظام اداری، پارلمان و قانون‌گذاری، ساختار تنظیم‌گری و پاسخگویی شفافیت توجه دارد.

سهراب‌پور یادآور شد: امید است که با مشارکت تمام ذی‌نفعان بستری فراهم شود تا برای تحلیل روش‌ها در سیاست‌گذاری کار کنیم و از تمام مراکز و دانشگاه‌هایی که می‌توانند کمک کنند درخواست می‌کنم تا با پیوستن به این حرکت حامی این جریان نوظهور باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار