رئیس دانشگاه صنعتی شریف:

حل چالش‌های اجتماعی نیازمند دانش‌های تخصصی است/ افزایش سرعت گردش مالی در کشور

فتوحی گفت: امروزه پول الکترونیکی جایگزین پول سنتی شده و به همین دلیل سرعت گردش مالی در کشور افزایش پیدا کرده است.

حل چالش‌های اجتماعی نیازمند دانش‌های تخصصی و چند رشته‌ای است/افزایش سرعت گردش مالی در کشوربه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در همایش نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: باید شبکه‌ای از متخصصان و اندیشمندان کشور به تحلیل و نظریه‌پردازی متناسب با ارزش‌ها و مبانی پذیرفته شده در کشور بپردازند .

وی بیان کرد: نیاز به شبکه تخصصی سیاست‌گذاری عمومی و حکمرانی به دلیل چالش‌هایی که کشور با آن روبرو است، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

فتوحی عنوان کرد: شبکه‌سازی و تقویت جامعه متخصصان کشور در حوزه حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی، جهت‌گیری و انسجام بخشی میان متخصصان معطوف به حل مسائل کلام و چالش‌های حوزه عمومی از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: عملکرد کسب و کارها امروزه  زیر ذره‌بین قرار گرفته و فضای رقابتی سبب افزایش کیفیت شده است و فر‌آیندهای تعاملی در سطح خورد و کلان باید همزمان با پیشرفت علم حرکت کند.

  دانشگاه شریف متعهد به بررسی ارتباط بین علم و جامعه است 

فتوحی بیان کرد: دانشگاه صنعتی شریف متعهد به بررسی ارتباط بین علم و جامعه است که در این راستا دانشگاه باید نقش آفرین باشد، زیرا حل چالش‌های اجتماعی نیازمند دانش‌های تخصصی و چند رشته‌ای است.

وی عنوان کرد: بهبود عملکرد دولت، ارتقای اثربخشی سیاست‌های کلان کشور و شکل‌گیری نظام تدبیر و ساختار حکمرانی کارآمد می‌‌تواند بر چالش‌هایی مزمنی چون فقر و تخریب محیط زیست و همچنین آسیب‌های اجتماعی فائق آید.

فتوحی عنوان کرد: استفاده گسترده و تخصصی از دانش حکمرانی و سیاست‌گذاری اجتناب ناپذیر است و باید از تجارب و تولیدات علمی و بین‌المللی بهره وافری برد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های تخصصی بین‌المللی، تقویت ظرفیت نظریه پردازی و تولید دانش بومی متناسب  چارچوب فرهنگی و ارزشی کشور، ایجاد پیوند بین حوزه نظری و حوزه عمل از طریق تعامل میان مراکز پژوهشی و نهادهای سیاست‌گذاری حکمرانی، پایش ارزیا‌یی تخصصی سیاست‌ها و انتشار دست‌آموخته‌ آن در مسیر اصلاحی سیاست‌های آتی، استخراج چالش‌های نظام‌های حکمرانی کشور در حوزه‌های مختلف و ارائه پیشنهادی اصلاحی از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: سیاست‌گذاری و حکمرانی از حوزه‌های تخصصی و علمی نسبتاً جدیدی است که حل مسائل آن نیازمند غلبه بر پیچیدگی‌های ذاتی است که این مسائل سبب بروز فناوری‌های جدید در متن زندگی آحاد جامعه شده است.

فتوحی یاد آور شد:  امروزه پول الکترونیکی جایگزین پول سنتی شده و به همین دلیل سرعت گردش مالی در کشور افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار