واکسیناسیون بیش از 3 میلیون دام در اردبیل

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از انجام واکسیناسیون بیش از 3 میلیون و 700 هزار راس دام در اردبیل بر علیه بیماری‌های مختلف دامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق صالحی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: در راستای مبارزه با بیماری‌های مختلف دام و طیور علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها در استان 14 میلیون قطعه طیور نیز بر علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شدند. 

وی با اشاره به اینکه نظارت‌های مستمر بر  دام و طیور در استان در راستای مبارزه با انواع‌بیماری‌ها در استان به صورت مستمر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نظارت بهداشتی و شرعی بر 120 هزار و 292 راس دام کشتار شده در کشتارگاه‌های دام، نظارت بهداشتی و شرعی بر لاشه 7 میلیون و 266 هزار قطعه طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های استان و انجام بیش از 28 هزار مورد بازدید از مراکز و اماکن تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و آلوده در این زمینه صورت گرفته است. 

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل ایجاد امنیت غذایی برای مردم را یکی از مهمترین مولفه‌های فعالیت در دامپزشکی خواند و بیان کرد: به دلیل حساسیت و اهمیت کار دامپزشکی و سر و کار داشتن این حوزه با بهداشت و سلامت عمومی و نقش پراهمیت آن در اقتصاد ملی نیازمند توجه جدی به و نگاه عمیق‌تر و متفاوت از نظر مدیریت بهداشتی و در عین حال همه‌جانبه در این برهه حساس لازم و ضروری است. 

صالحی ادامه داد: نیروهای متعدد و وظیفه‌شناس دامپزشکی در بخش‌های دولتی و غیردولتی علیرغم کمبودهای فراوان تمام تلاش خود را برای اجرای دقیق برنامه‌ها، وظایف و تحقق اهداف نهایی دامپزشکی به کار گرفته‌اند که بدون شک نقش موثر و حیاتی در سلامت عمومی جامعه و پویایی اقتصاد ایفا می‌کند. 

وی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در منطقه دارای دو معاونت سلامت و توسعه مدیریت و منابع است که اداراتی همچون بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی، نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم، آبزیان، قرنطینه و امنیت زیستی، تشخیص و درمان و امور آزمایشگاه‌ها زیر نظر حوزه معاونت سلامت فعالیت دارند. 

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: استان اردبیل با دارا بودن نزدیک‌ به 300 کیلومتر نوار مرزی مشترک با جمهوری آذربایجان و وجود گمرک بیله‌سوار یکی از محورهای ترانزیت فرآورده‌های خام دامی در منطقه می‌باشد. 

صالحی گفت: تمامی فعالیت‌هایی که در حوزه دامپزشکی در راستای مبارزه با بیماری‌های مختلف دام و طیور و تامین غذا و امنیت غذایی جامعه و ارتقای بهداشت عمومی انجام می‌شود همگی جزو فعالیت‌های شاخصی هستند که سبب شده در حوزه دامپزشکی استان با موفقیت ظاهر شویم.

انتهای پیام/ح

واکسیناسیون دام در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.