کشتارگاه پیشرفته صنعتی مرغ استان یزد آماده بهره برداری

این کشتارگاه بزرگترین مجتمع کشتارگاهی در منطقه جنوب شرق کشور می‌باشد که در زمینی به مساحت سی هزار متر مربع و با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: این مجتمع کشتارگاهی با ظرفیت ۲۵ هزارتن دارای سه خط کشتارمرغ، بلدرچین و بوقلمون است وبا بهره گیری از سردخانه‌های مجهز خود قادر است افزون بر دوهزارتن گوشت طیور را ذخیره سازی کند.

سجادی پور با اشاره به تولید ۵۵ هزار تن گوشت مرغ در استان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد گوشت مرغ تولیدی استان مازاد نیاز است که احداث این مجتمع می‌تواند زمینه صادرات ان را فراهم کند.

وی اشاره کرد: تولید و بسته بندی مرغ سایز از ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم با کد آی آرو تولید محصول بر اساس استاندارد‌های بین المللی از جمله مزیت‌های خط دو کشتار این مجموعه است.

دکتر حداد زاده مدیرکل دامپزشکی استان هم با اشاره به تجهیز این مجتمع پیشرفته کشتارگاهی به خط صفر دو کشتار گفت: حذف دخالت دست در روند تولید محصول، تولید محصول بهداشتی و سالم بدون بار میکروبی، از مهمترین ویژگی‌های خط دو تولید این مجتمع کشتارگاهی است.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین گفت: حذف تمام ضایعات داخلی مرغ و تولید گوشت مرغ خالص از دیگر مزیت‌های این خط تولید است.

منتظری مدیرعامل این مجتمع کشتارگاهی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته برای تولید گوشت مرغ سالم در استان اظهار امیدواری کرد با بهره برداری کامل این مجتمع کشتارگاهی علاوه بر تامین نیاز گوشت مرغ کشور زمینه صادرات این محصول هم فراهم شود.

وی گفت: با بهره برداری از این مجتمع کشتارگاهی زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۸۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ ا

بهره برداری بزرگترین مجتمع کشتارگاهی در منطقه جنوب شرق کشور در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار