مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران؛

افزایش دریافت تسهیلات استانها در گرو صادرات بیشتر

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هر استانی که صادرات بیشتر و تعامل بهتری داشته باشد بیشترین تسهیلات را دریافت خواهد کرد.

افزایش دریافت تسهیلات استانها در گرو صادرات بیشتر به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نوری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در همایش تجلیل ازصادرکننده وکارآفرین نمونه استان اظهار داشت: در کشور ۳۱ میلیارد و۶۰۰ میلیون دلار انواع کالا از ابتدای سال تاکنون صادر شده است.

وی در ادامه افزود: با وجود تحقق ۸۰ درصدی برنامه هدف گذاری شده تاکنون یک درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته ایم.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران؛ با اشاره به اینکه کشورهای چین، امارات، عراق، کره جنوبی و افغانستان مهم ترین هدف های صادرات کالاهای کشور هستند افزود: در ۹ ماهه امسال ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم واردات به کشور صورت گرفته که بخش عمده آن مواد اولیه ومواد غذایی مورد نیاز کشور بوده است.

نوری سهم استان همدان را از این میزان صادرات۵۰۰ میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: درسازمان توسعه تجارت اختصاص تسهیلات به تولید کنندگان بصورت سهمیه استانی پرداخت می شود.

 قیاسی، معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع انسانی استاندار هم از پرداخت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحد های تولیدی استان در بخش های مختلف خبر داد وگفت: استان همدان ظرفیت های مناسبی برای توسعه تولید و صادرات دارد و زیر ساخت های مورد نیاز در این زمینه فراهم شده است.

 متین، مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان هم با اشاره به اینکه تسهیلات ویژه ای با یارانه خاص برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده است گفت: اصناف استان هم باید در اتاق بازرگانی حضورفعال داشته باشند.

 عسگری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان هم از تشکیل پرونده ۲۴ هزار کارگاه تولیدی در این اداره کل خبر داد و گفت: کارفرمایان ماهانه ۶۵ میلیارد تومان حق بیمه برای کارگران خود پرداخت می کنند.

 زبر دست، رئیس اتاق بازرگانی استان هم در این همایش گفت: هم اکنون ۶۲۹ نفر عضو دارای کارت بازرگانی در این اتاق فعالند که تا پایان سال به۷۰۰ عضو می رسند.

درپایان از ۲۶ صادرکننده وکارآفرین نمونه استان قدردانی شد.

انتهای پیام /غ

صادرات بیش از ۳۱ میلیارد کالا از کشور

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.