مدیر بورس منطقه‌ای فارس خبر داد؛

معامله ۶۱ میلیون سهم بورس در فارس

۶۱ میلیون سهم بورس در فارس معامله شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس اظهار داشت: در معاملات هفته گذشته بورس منطقه‌ای استان فارس ۶۱ میلیون و ۹۷۱ هزار سهم و حق تقدم به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال مبادله شد.

وی با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به ۲۴۷ شرکت است، ادامه داد: ۶۵ درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و ۳۵ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.

ترابیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ شرکت کارگزاری در بورس این استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در دوره مورد نظر در مجموع برای ۲۹۰ نفر کد سهام‌داری جدید صادر شده است.

وی افزود: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت‌های «پارس خودرو»، «ایران خودرو» و «ذوب آهن اصفهان» بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌های «پالایش نفت آبادان»، «پتروشیمی زاگرس» و «ذوب آهن اصفهان» بیشترین تقاضای فروش را داشته‌اند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: سهام شرکت‌های «گلگهر»، «توسعه معادن و فلزات» و «فولاد کاوه جنوب کیش» با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های «فولاد کاوه جنوب کیش»، «توسعه معادن روی ایران» و «معادن بافق» بیشترین ارزش ریالی فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است شاخص کل بازار نیز در هفته گذشته به میزان ۱۹۷۰ واحد کاهش یافت و به عدد ۹۵ هزار و ۹۲۹ رسید.
انتهای پیام/ر

داد و ستد ۶۱ میلیون سهم در بورس فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار