توسعه دست بافته‌های محلی در شهرستان بویراحمد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده صنایع دستی و دست بافته‌های محلی در این شهرستان توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  محمد حسین‌زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد گفت: 30 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه صنایع دستی روستایی و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 اختصاص یافته که با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان بویراحمد برای جذب این اعتبار تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: این تسهیلات تقسیم بندی شهرستانی نشده و میزان پرداخت آن به هر کدام از شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد نیز بر اساس تلاش، اقدام و پیگیری رؤسای میراث فرهنگی هر شهرستان و شتاب بخشی در شناسایی افراد و معرفی آن‌ها به کارگروه اشتغال و بانک‌های عامل استان است.

حسین‌زاده با بیان اینکه این میزان تسهیلات باید تا قبل از پایان امسال به متقاضیان پرداخت شود و نمی‌توان آن را به سال آینده موکول کرد، ادامه داد: بخشداران بویراحمد از طریق دهیاری‌های شهرستان هر چه سریع‌تر آن عده از افراد باتجربه و متبحر در حوزه صنایع دستی که قصد تأسیس کارگاه را دارند، شناسایی کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد عنوان کرد: مجوزهای لازم در کمترین زمان ممکن توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد برای متقاضیان صادر می‌شود.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه سقف پرداخت این تسهیلات در شهرستان بویراحمد یک میلیارد ریال و بالا‌تر از آن است، ابراز کرد: طرح‌های حوزه صنایع دستی شهرستان بویراحمد پس از ارائه و تصویب در نشست‌های کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی می‌شوند.

وی گفت: فعالان حوزه صنایع دستی بویراحمد افزون بر سه هزار نفر مرد و زن بوده و هم اینک نیز حدود 60 کارگاه صنایع دستی در این شهرستان وجود دارد که همگی فعال هستند.

انتهای پیام/ش

دست بافته‌های محلی در شهرستان بویراحمد توسعه می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.