مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان:

اجرای طرح خادم در همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای طرح خادم برای 11 هزار خانوار همدانی خبر داد .

اجرای طرح خادم در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر بهروز کارخانه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به طرح خادم -خانواده آماده در مخاطرات- اظهار کرد: در این طرح مأموران جمعیت هلال احمر با حضور در درب منازل آموزش‌های 3 تا 5 دقیقه‌ای در رابطه با مخاطرات طبیعی، به همراه داشتن بسته کمک‌های اولیه، اطفاء حریق و نحوه برخورد به‌هنگام بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله را ارائه می‌دهند .

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: افزایش میزان آگاهی و ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان به منظور ارتقاء خودامدادی و کاهش خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی هدف اجرای این طرح است .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه این طرح به صورت ملی از زمستان سال گذشته کلید خورده است، افزود: ارائه آموزش‌های لازم از مناطقی که بیشتر در معرض آسیب هستند و تجمع افراد در این مناطق بیشتر است، آغاز شده و به ترتیب کلیه نقاط شهر را پوشش خواهد داد .

کارخانه ای خاطرنشان کرد: در سال گذشته 6 هزار خانوار در استان همدان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و در امسال هم بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود 18 هزار خانواده تحت این آموزش‌ها باشند اما متأسفانه به علت کمبود بودجه لازم 5 هزار خانوار از این آموزش  ها بهره‌مند شدند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 8 هزار خانوار افزایش یابد .

وی همچنین از راه‌اندازی سایت خادم خبر داد و گفت: تمامی موارد آموزشی درباره نحوه عملکرد انسان قبل، حین و پس از وقوع مخاطرات طبیعی از قبیل سیل، زلزله و برف و باران در این سایت قرار گرفته است و علاقمندان می‌توانند از این آموزش غیرحضوری استفاده کرده و پس از آمادگی، در آزمون هلال احمر شرکت کنند و مدرک بگیرند .

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با تأکید بر اینکه آموزش‌ها باید تکرار شود تا اثرگذاری مطلوبی داشته باشد، افزود: صداوسیما باید از فرصت‌های مرده استفاده کرده و در گسترش یافتن آموزش‌های عمومی به مردم کمک کند .

کارخانه در پایان یادآور شد: آموزش‌های مورد نیاز مردم ساده هستند و در چند ثانیه قابل فراگیری خواهند بود بنابراین صداوسیما از ظرفیت خود باید استفاده کرده و از بروز بحران‌های جدی پیشگیری کند .

انتهای پیام/ب

اجرای طرح خادم برای 11 هزار خانوار روستایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار