کودکان داعشی تهدیدی برای امنیت آلمان

مقامات دولتی آلمان از بازگشت ده‌ها کودک آلمانی از دامان داعش به کشورشان خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات دولتی آلمان از بازگشت ۱۰۰ کودک آلمانی به کشورشان خبر می‌دهند که در دامان داعش تربیت شده‌اند.

 برای تروریست‌های شکست خورده داعشی در عراق و سوریه دیگر جایی برای عقب نشینی متصور نیست بنابراین آن‌ها تلاش می‌کنند اعضای خانواده خود را به کشور‌های خودشان بازگردانند.

نماینده فراکسیون سبز‌ها در مجلس از دولت آلمان در این زمینه توضیحاتی خواسته و دولت این پاسخ را داده است که ما احتمال می‌دهیم بیش از ۱۰۰ کودک آلمانی در راه بازگشت به کشورشان باشند.

اداره اطلاعات آلمان پیش از این اعلام کرده بود گرچه هنوز موج وسیع بازگشت اتباع آلمانی که به داعش پیوسته‌اند آغاز نشده است، اما مشاهدات ما نشان می‌دهد که زنان، نوجوانان و کودکانی در حال بازگشت به آلمان هستند.

 خانم میخالیچ کارشناس امور امنیتی از حزب سبز‌های آلمان گفت: ایجاد یک شبکه پیشگیری کننده از افراطی‌گری و خشونت همزمان با بازگشت این اتباع ضروری است.

او ضمن انتقاد از دولت به دلیل اطلاع رسانی ناقص در این زمینه، ارائه اطلاعات دقیق درباره بازگشت اتباع آلمانی از دامان داعش به کشورشان را خواستار شده است.

شمار اتباع آلمانی که از ابتدای شکل گیری داعش به این گروه تروریستی در عراق و سوریه پیوسته اند ۹۶۰ نفر ارزیابی می‌شود که این تعداد با شکست‌های داعش در سال ۲۰۱۴ به ۳۱۰ نفر و در پایان آذر ۱۳۹۶ با شکست کامل داعش به ۷۰ تروریست رسیده است.

 

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار