سیب‌زمینی 70 درصد میزان صادرات استان اردبیل را به خود تخصیص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین ظهیری معاون فنی گمرک استان اردبیل صبح امروز در جلسه شورای دولت و بخش خصوصی که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: عمده کالای صادراتی استان اردبیل از نظر وزنی سیب‌زمینی بوده که 70 درصد میزان صادرات استان را به خود تخصیص داده و 39 درصد ارزش صادرات اردبیل را شامل می‌شود.

وی افزود: وضعیت گمرک بیله‌سوار و اعمال معافیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود، دقیقا مطابق با قوانین بوده و اقدامی بر خلاف قوانین وضع نمی‌شود.

معاونی امور فنی گمرک استان اردبیل تصریح کرد: در اعطای معافیت حق گمرک در حوزه پوشاک با مشکل قانونی مواجه هستیم و در ماده 138 نیز بر تجاری نبودن کالاهای صادراتی اشاره شده است.

ظهیری گفت: چنانچه گمرکی در کشور اقدام به اعطای معافیت‌های موجود بر اساس قوانین کرده، مطمئنا گمرک اردبیل نیز به مانند آنان عمل کرده و از قانون جاری کشور تبعیت خواهد کرد.

وی افزود: به دلیل همسایگی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان، بررسی‌های کارشناسی برای اعطای معافیت‌های گمرکی به آذری‌ها طبق قوانین در دستور کار قرار گرفته تا با اختصاص معافیت 80 دلاری زمینه افزایش رونق اقتصادی و گردشگری استان اردبیل را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/ع

رونق اقتصادی و گردشگری در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.