اولین محموله از بندر چابهار به کابل رسید

مقامات افغانستان به مناسبت رسیدن اولین محموله گندم اهدایی هند به این کشور از مسیر بندرچابهار به کابل، مراسمی برگزار کردند.

اولین محموله از بندر چابهار به کابل رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «نصیراحمد درانی»، وزیر کشاورزی افغانستان همراه با شماری از مقامات دولتی و مسئولان بخش خصوصی این کشور، به مناسبت رسیدن اولین محموله گندم اهدایی هند به این کشور از مسیر بندرچابهار به کابل، مراسمی برگزار کردند و عملی شدن دسترسی به چابهار را ناشی از اراده ملت ها خواندند.

«نصیراحمد درانی» امروز (شنبه 23 جدی) در این مراسم حمل نخستین محموله گندم به وزن 110 هزار تن که اهدایی دولت هند به مردم افغانستان است و از طریق بندر چابهار بارگیری و از مرز ولایت نیمروز وارد افغانستان و به کابل رسید گفت: امروز در عمل کابل به چابهار وصل و دسترسی به آب های آزاد محقق شد.

در مجموع 220 هزار تن گندم اهدایی هند در مسیر کابل در حرکت است که امروز با حضور مقامات سفارت هندوستان در کابل و مقامات دولتی افغانستان محموله اول مورد استقبال قرار گرفت.

ایرنا نوشت: این محموله در هفتم عقرب/ آبان سال جاری از ایالت گجرات هند بارگیری شد و از طریق بندر چابهار به سمت افغانستان حرکت کرده است و امروز به کابل رسید و به طور رسمی از آن به عنوان اولین محموله وصولی از چابهار یاد شد.

منابع خبری افغانستان علت طولانی شدن حمل این محموله را تا کابل زمان بَر بودن تامین امنیت این انتقال برشمرده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار