تظاهرات مردم هائیتی در اعتراض به سخنان توهین‌آمیز ترامپ

گروهی از ساکنان پایتخت هائیتی با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در این کشور به اظهارات اخیر ترامپ اعتراض کردند.

تظاهرات مردم هاییتی در اعتراض به سخنان توهین‌آمیز ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، درپی اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره مردم هائیتی، گروهی از ساکنان پایتخت این کشور با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در پورتوپرنس به اظهارات اخیر ترامپ اعتراض کردند.

هائیتی در سواحل دریای کاراییب اولین کشوری بود که پس از استقلال از فرانسه در سال 1804 برده داری را لغو کرد. برخی از تظاهرکنندگان در اعتراض شدید به اظهارات توهین آمیز رییس جمهور آمریکا علیه مردم هائیتی گفتند «کشوری که اینگونه در تاریخ جهان نقش بسزایی ایفا کرده مستحق توهین های ترامپ نیست».

آمریکا بین سالهای 1915 و 1934 هائیتی را اشغال کرد. ماریو جوز، وکیل اهل هائیتی و یکی از تظاهرکنندگان در این باره گفت: «هائیتی در گذشته از قربانیان استعمارگران به ویژه آمریکا بوده است».

مقامات سنای هائیتی در اعتراض به اظهارات توهین آمیز ترامپ اعلام کردند از دوران تلاش ها و اقدامات استعمارگرانه آمریکا، هائیتی نه تنها همواره مخالف اقدامات تحقیر آمیز علیه ملت ها، برده داری ، استعمار و نژادپرستی بوده بلکه ضمن حمایت از مردم مظلوم جهان به دنبال راهی برای آزادی بوده است.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در دیدار با قانونگذاران در باره مهاجرت، کشورهای آفریقایی و هائیتی را «کثافت‌خانه» خواند. ترامپ با اینگونه اظهارات توهین آمیز، آمریکا را با موجی از محکومیت ها و اتهامات ن‍ژادپرستانه از سراسر جهان روبرو کرد.

انتهای پیام/

مردم هائیتی در اعتراض به سخنان رکیک ترامپ علیه کشورشان تظاهرات کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار