هشدار فرانسه درباره زیر سوال رفتن توافقنامه‌های صلح مینسک

وزارت امور خارجه فرانسه درباره زیر سئوال رفتن توافقنامه های صلح مینسک درباره اوکراین هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بعد از تصویب قانونی در پارلمان اوکراین که در آن مناقشه در شرق این کشور به عنوان« اشغال گری موقت روسیه » تلقی شد وزارت امور خارجه فرانسه درباره زیر سئوال رفتن توافقنامه های صلح مینسک درباره اوکراین هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد« این قانون نمی تواند اجرای توافقنامه های مینسک از سوی روسیه و اوکراین را با مشکل رو به رو کند ».

فرانسه بار دیگر طرف های درگیر در اوکراین را به رعایت آتش بس و وارد شدن در روند حل و فصل مسالمیت آمیز مناقشه در شرق این کشور فرا خواند. روسیه روز پنجشنبه مقامات اوکراین را بعد از تصویب قانونی که در آن هشدار داده شد ارتش اوکراین از این به بعد به سوی عملیات در منطقه گام بر می دارد به تلاش برای به راه انداختن« جنگی دیگر » متهم کرد.

کرملین این قانون را بر خلاف « توافقنامه های صلح امضا شده در مینسک در فوریه 2015 با میانجیگیری مسکو، پاریس و برلین توصیف کرد که زمینه را برای کاهش شدت درگیری ها فراهم کرده است. کی یف و کشورهای غربی روسیه را به حمایت نظامی از شبه نظامیان طرفدار مسکو در شرق اوکراین متهم می کنند و مسکو همواره این اتهام را رد می کند.مناقشه اوکراین از آوریل 2014 بیش از 10 هزار قربانی گرفته است.

انتهای پیام/

فرانسه درباره تضعیف توافقنامه مینسک هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار