مدیر جهادکشاورزی شهرستان اشکذر:

پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره کشاورزی در اشکذر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اشکذرگفت: پرورش ماهی در استخر دو منظوره کشاورزی یکی از روش‌های استفاده بهینه از منابع آبی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛عباس بشارتی مدیر جهادکشاورزی شهرستان اشکذر با اشاره به اینکه پرورش ماهی در استخر دو منظوره کشاورزی یکی از روش‌های استفاده بهینه از منابع آبی است، گفت: به ازای هر تن غذای داده شده به ماهی 300 کیلو گرم در مصرف کودهای شیمیایی صرفه جویی می‌شود.

بشارتی افزود: این روش موجب غنی‌سازی آب کشاورزی و افزایش محصولات زراعی و باغی  و به نفع کشاورزان خواهد بود.

وی ادامه داد: از جمله مزایای پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی می‌توان به غنی‌سازی آب خروجی از استخر در جهت رفع نیازهای زیستی گیاهان اشاره کرد و نتیجه این اقدام افزایش محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر خواهد بود هدایت این آب میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می دهد که از نظر زیست‌محیطی نیز نکته قابل توجه ای است.

مدیر جهادکشاورزی اشکذربا اشاره به اینکه یکی از اقتصادی‌ترین و مناسب‌ترین گونه‌های پرورشی در استخرهای دو منظوره کشاورزی ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان است، افزود: این گونه دارای گوشت بسیار لذیذ و بازار مصرف مناسبی است، ضایعات آن پایین و سریع‌الرشد بوده و قدرت سازگاری بالایی دارد و در برابر بیماری‌ها نیز دارای مقاومت بسیار بالایی است.

وی بیان کرد: در پرورش ماهی به روش دو منظوره، آب مورد استفاده جهت آبیاری در صورتی‎که از لحاظ فیزیکی و شیمیایی مناسب گونه ماهی باشد ابتدا وارد استخر دارای ماهی شده و سپس با همراه داشتن ترکیبات ازته و سایر مواد مغذی به مزرعه وارد می‎شود.

انتهای پیام/ ی

غنی‌سازی آب از مزایای پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار