یزد؛

تکثیر ماهی تیلاپیا در یزد

شرايط برای پرورش ماهی تيلاپيا در استان يزد مهيّا می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار یزد با اشاره به شيوه های اجرايی طرح پایلوت پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا در استان و شهرستان بافق گفت: با توجه به شرايط زيستی و جغرافيای حيوانی و دوری استان يزد از آب های آزاد، اين استان برای پرورش ماهی تيلاپيا مناسب می باشد.

سیدمحمد میرمحمدی افزود: مزیّت استان یزد برای پرورش ماهی تيلاپيا، اولا فاصلۀ این استان از دریاهای آزاد و خلیج فارس و دريای خزر؛ و نيز وجود مركز تحقيقات آبزيان آب های شور و استفاده چند منظوره از آب شور چاه های كشاورزی می باشد.

وی گفت: شاخصه های جغرافیای حیوانی و شرایط اقليمی و زیستی استان یزد نشان از شرايط مناسب برای پرورش ماهی تيلاپيا دارد و اقدامات انجام شده تا كنون از نظر زيست محيطی نيز حاكی از رعايت استانداردهای زيست محيطی بوده است. 

وی با اشاره به استفاده از سيستم های بسته با خروجی صفر، اين عامل را از ديگر عواملی بيان كرد كه باعث می شود پرورش ماهی تيلاپيا در استان از نظر زيست محيطی نگران كننده نباشد.

میرمحمدی با اشاره به روند تأمین و استحصال آب، افزود: این طرح به صورت پایلوت در آب های شور در ۱۰ استخر شهرستان بافق و در هر استخر با ظرفیت 2000 هزار تن انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح پايلوت پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق امیدوار کننده است و تداوم آن  در افزایش تولید و اشتغال استان نقش آفرین می باشد. 

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار