استان اصفهان به مدیریت صحیح بر منابع آبی نیاز دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت:این استان متأثر از عوارض جوی خشک‌سالی است بنابراین اولویت اول استان مربوط به «آب»است، است و به مدیریت صحیح بر منابع آبی نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مقدس‌زاده امروز در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان اظهار داشت:طرح های بعدی در دستور کار، طرح های غیرآبی است؛ بعد از آن نوبت طرح های شاخصی مانند قطار سریع‌السیر یا کنارگذر است که بر کل استان تأثیر دارند و در آخر طرح هایی مانند متروی شهر اصفهان که اهمیت بالایی داشته اما بر کل استان اثری ندارند.

وی گفت: طرح های زیاد نیمه کاره‌ای وجود دارد و معطل مانده‌اند، این‌ها جزو سرمایه ملی محسوب می‌شوند و همین امر عارضه جدی محسوب می‌شود، از آن مهم‌تر اینکه این طرح ‌ها روزی به علت نیاز مردم طراحی شده، هرچه دیرتر به بهره‌وری برسند، مردم دیرتر از خدمات آن استفاده خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان در ادامه تصریح کرد: علت روی زمین ماندن این طرح ها در این است که همگی به منابع مالی متکی هستند و گاهی دولت نمی‌تواند به موقع ارائه منبع کند، به همین دلیل باید به سمت استفاده از منابع خصوصی در طرح های عام‌المنفعه برویم تا اطمینان بیشتری از بهره‌وری سریع‌تر و بهتری داشته باشیم.

مقدس‌زاده با اشاره به ارتباط نداشتن دستگاه‌های حاکمیتی با حوزه علم و دانشگاه بیان کرد: با ارتباط با جامعه علمی و استفاده از افراد برجسته علمی دانشگاهی و سمت و سو دادن به پایان‌نامه‌ها و طرح های تحقیقاتی به سمت بهره‌وری بالا و هزینه کم حرکت خواهیم کرد، به عنوان مثال در اصفهان چه مقدار تاکنون از شهرک علمی استفاده و بهره گرفته شده است؟

وی با اشاره به بروکراسی اداری سنگین و زیاد در استان اصفهان خاطرنشان کرد: گفتن همین جمله به معنای آسیب‌شناسی شدن مسأله است اما کافی نیست و بعد از آن باید راه‌حل ارائه داد، یکی از راه‌حل‌ها می‌تواند این باشد که از مدیران استانی تمرکززدایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان اضافه کرد: با تمرکز قدرت و اختیارات مدیران استان، مردم در شهرستان‌ها مجبور می‌شوند به مرکز استان مراجعه کنند؛ اگر روزی حجم سفر مدیران شهرستان به استان و حجم سفر مدیران میانی به شهرستان بررسی شود، حتماً عدد قابل توجهی خواهد شد و در این میان استهلاک مالی، جانی و هزینه‌های زیادی نیز وجود دارد که تفویض اختیارات مدیران استانی اثر زیادی بر کاهش آن‌ها دارد.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اسلامی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار