ایجاد دفتر نمایندگی کنسول گری روسیه در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: دفتر نمایندگی کنسول گری روسیه در اردبیل ایجاد شود.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبربهنام جو ، استاندار اردبیل در جلسه با سرکنسول روسیه در رشت افزود: برای افزایش فعالیت های مشترک تجار دو کشور و استان اردبیل دفتر نمایندگی کنسول گری روسیه در اردبیل ایجاد شود.

وی گفت:برای افزایش تعاملات و همکاری ها بین ایران و روسیه و به تبع آن صادرات محصولات استان اردبیل به این کشور نیاز به برنامه ریزی های دقیق است.

استاندار اردبیل بیان کرد:برای اینکه بتوانیم حجم صادرات را افزايش دهيم باید افقی را برای انجام برنامه های خود در نظر بگیریم و رسیدن به اهداف معین شده همت همگانی را می طلبد.

بهنام جو گفت:خواهر خواندگی با ولگاگراد به عنوان پایلوت مورد نظر استان اردبیل است که برای ورود به مجموعه بازار کشور روسیه مناسب است اما برای ورود به کل بازار روسیه کافی نیست و باید برنامه ریزی هایی جهت ایجاد خواهر خواندگی با سایر مناطق کشور روسیه داشته باشیم.

وی افزود:استان های گيلان و اردبيل بايد در جهت ورود به بازار روسيه هم افزايی داشته باشند.

استاندار اردبیل گفت:در بحث ورود به بازار روسیه استان های اردبیل و گیلان می توانند مکمل همدیگر باشند و استان گیلان از راه خشکی استان اردبیل برای ورود به بازار روسیه و استان اردبیل نیز از راه دریایی گیلان استفاده ببرند.

وی افزود:مزيت آب و خاک مغان و فرودگاه موجود در اين منطقه ویژگی خاصی جهت تبادل و همکاری بین دو کشور در حوزه های اقتصادی و صادرات محصولات دارد.

بهنام جو تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری در شمال استان اردبیل نیز که پیگیری های لازم جهت ایجاد این منطقه آزاد انجام می گیرد، فرصت مناسبی جهت افزایش همکاری های بین دو کشور است.

وی گفت:برگزاری نمایشگاه های مشترک و حضور هیات های تجاری دو کشور برای شناساندن محصولات تولیدی دو کشور را نیز باید در برنامه های خود مدنظر قرار دهیم.

استاندار اردبیل افزود:پیشنهاد می دهیم برای افزایش همکاری ها با استان اردبیل دفتر نمایندگی کنسولگری روسیه در این استان نیز راه اندازی شود که در افزایش فعالیت مشترک تجار دو کشور تاثیر خوبی خواهد داشت.

 


انتهای پیام/ح

 

سرکنسول روسیه در رشت

برچسب ها: استاندار ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.