مرضیه وحیددستجردی در مراسم همایش بین المللی بانوان ثمین:

تا وقتی فرهنگ شهادت و جبهه مقاومت زنده است، ما پیروز میدانیم

اولین همایش بین المللی بانوان (ثمین) با محوریت بررسی نقش و جایگاه زن مسلمان در تراز انقلاب اسلامی شب گذشته برگزار شد.

تا وقتی فرهنگ شهادت و جبهه مقاومت زنده است، ما پیروز میدانیمبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته اولین همایش بین المللی بانوان (ثمین) با محوریت بررسی نقش و جایگاه زن مسلمان در تراز انقلاب اسلامی و با حضور مهمانان خارجی و شخصیت های کشوری و جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و خانواده معظم شهدا در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم مرضیه دستجردی وزیر سابق بهداشت، مینو اصلانی رییس  سازمان بسیج جامعه زنان، صدیقه حجازی دبیر همایش ثمین و دختر سردار سلیمانی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم صدیقه حجازی دبیر همایش ضمن خوشامدگویی به خانواده های شهدای ایرانی، سوری، عراقی، پاکستانی و افغانستانی اظهار داشت: اینکه این همایش با میلاد حضرت زینب سلام الله علیها مصادف شده بسیار توفیق بزرگی است و امیدواریم به یمن این روز مبارک این همایش نتایج و ثمرات خوبی هم داشته باشد و در سالهای آینده استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: ما می دانیم جهان اسلام یکی از حساس ترین برهه های تاریخ را پشت سر می گذارد و به فرمایش مقام معظم رهبری امروز جهان اسلام در پیچ تاریخی قرار گرفته است و هر حرکت و تصمیم ما در این برهه سرنوشت ساز خواهد بود .

حجازی تصریح کرد: وقوع انقلاب اسلامی، بلند شدن موج بیداری اسلامی است و این موج توانست حوادث بزرگی را در ایران و جهان رقم بزند. در این حرکت مهم از آغاز، زنان نقش بسیار پر رنگ و تاثیرگذاری داشتند. در واقع وقوع انقلاب اسلامی باعث شد چهره اسلام ناب به جهان معرفی شود. این بیداری توانست مرزهای کشورها را درنوردیده و موجب بیداری در کشورهای دنیا شود، در مقابل موج ها و گروههایی به دست استکباران شکل گرفت تا جلوی بیداری اسلامی را بگیرد، اما شهدا برخاستند و جان بر کف دست قرار دادند تا با آنها مقابله کنند.

وی افزود: این حرکت بزرگ مردان مدافع اسلام میسر نمی شد جز با وجود زنان دلاور در نقش همسر، مادر و فرزند که شتاب دهنده حرکت سربازان اسلام بودند. این حرکت و همراهی زنان در تاریخ آموزه های دینی دارد. زمانی که حضرت خدیجه(س) همانند حامی در کنار پیامبر اکرم(ص) بود و بعد از آن حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) را می توان نام برد که از حامیان اصلی مردان اسلام بودند.

حجازی خطاب به زنان مقاومت بیان کرد: در حقیقت رسالت شما زنان مقاوم بعد از شهادت عزیزانتان شروع شده که با همت از پس این رسالت  برخواهید آمد و خوشحالیم زمانی این همایش برگزار می شود که شاهد سقوط گروههای تکفیری هستیم. این پیروزی بزرگ را به همه امت اسلام تبریک می گویم و امیدواریم در کشورهای دیگر هم شاهد این نشست ها باشیم.

بنابر این گزارش، مرضیه وحیددستجردی وزیر سابق بهداشت در ادامه مراسم با ادای احترام به مقام شهدای اسلام و امام راحل اظهار داشت: درود بر همه مادران شهدا که پیام آوران این میدان هستند و به طور حتم دعای ملائکه بدرقه راه شماست؛ ما از شما تبعیت می کنیم؛ شما زنان مقاوم رهبران مقاومت هستید .

وی ادامه داد: امروز جبهه مقاومت با سوریه، یمن، عراق، پاکستان، افغانستان و لبنان داریم و همه با هم به طور متحد با هم شریک هستیم. این برنامه برای اهمیت نهادن به نقش زنان مسلمان بنا گذاشته شده و شما زنان نشان دادید که زن در اسلام به ویژه امروز چه نقش مهمی را ایفا می‌کند.

دستجردی تصریح کرد: تاریخ اسلام در کنار پیامبر حضرت خدیجه(س) ، در کنار حضرت علی(ع) حضرت فاطمه و در کنار امام حسین(ع) حضرت زینب را معرفی می کند. در واقع اسلام بیش از 1400 سال است که نشان می دهد زنان در عالم فعالیت مستمر داشتند و حتی پیامبر اکرم(ص) در فتح مکه با زنان هم بیعت می کند و به آنها اهمیت می دهد. در کشورهای اروپایی و آمریکا شاید 120 سال است که تازه به زن حق رای می دهد.

وی گفت: زنان باید در خانواده و اجتماع تاثیر گذار باشند. حضرت امام خمینی می فرمودند زنان در جبهه و جنگ هم شرکت می کردند به عنوان مجاهد پرستار؛ نباید نقش زنان را دست کم بگیریم. حالا هم بانوان اینجا جمع شدیم تا فرهنگ شهادت را پاس بداریم. تا وقتی ما فرهنگمان شهادت باشد، ما پیروزیم . تا شهادت و جبهه مقاومت زنده است ما پیروز می شویم.  هر چقدر آمریکا بر طبل جهان خواری خود بکوبد، در نهایت اسلام پیروز می شود.

دستجردی خاطرنشان کرد: ما امروز بر دریای معجزات سیر می کنیم و یکی از آنها زندگی شهید برونسی است. به زنان مقاوم کشورهای اسلامی که نماینده های آنها اینجا حضور دارند، توصیه می کنم کتاب «خاکهای نرم کوشک»، زندگینامه شهید برونسی را مطالعه کنند.

در ادامه مراسم با حضور دختر سردار سلیمانی، مرضیه دستجردی و مینو اصلانی کتاب آثار عکاسی مریم کاظم زاده همسر شهید وصالی رونمایی شد. در این کتاب که به همت نشر انجمن عکاسان بنیاد روایت فتح به چاپ رسیده، عکس های دوران دفاع مقدس از تنها زن عکاس و فیلمبردار مریم کاظم زاده جمع آوری شده است.

در این مراسم برخی بانوان کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان مطالبی را بیان کردند.

ساجده الحائری استاد دانشگاه بغداد در این مراسم عنوان کرد: اکنون می بینیم که نقش زنان مسلمان را نمی توان نادیده گرفت؛ به خصوص در جبهه  مقاومت. در واقع زن مسلمان در وجود مردان روح شهادت را زنده می کند.

وی ادامه داد: نقش زن در جبهه مقاومت بسیار پر رنگ است و من به عنوان زن عراقی تنها به بخشی از نقش زنان عراقی در این سالها اشاره می کنم. مهمترین شهید ما بنت الهدی است. در واقع هنگامی که آمریکا عراق را محاصره کرد، زن عراقی مقاومت کرد تا آنها را بیرون کند. زنان عراقی در مقابل گروه تکفیری داعش شهیدان بسیاری دادند، اما با همه این سختی ها باز هم زنان عراقی مقاومت کردند.

 

گزارش از عطیه آقابابایی

 

 انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار