حکیم‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ورود دانش‌آموزان ابتدایی به متوسطه اول تسهیل می‌شود

معاون آموزش ابتدایی از تشکیل کارگروه برای مقابله با آزمون‌های ورودی متعدد در پایه هفتم و آسیب شناسی تنوع مدارس خبر داد.

تشکیل کارگروه برای جلوگیری از آزمون‌های ورودی متعدد در دوره ابتداییرضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رسیدگی به وضع تنوع مدارس و جلوگیری از برگزاری آزمون‌های متعدد برای تغییر پایه دانش آموزان ابتدایی، عنوان کرد: خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش به شدت پیگیر رسیدگی به وضع تنوع مدارس و جلوگیری از آزمون‌های متعدد برای دانش آموزان دوره ابتدایی است که به این منظور کارگروهی برای بررسی آسیب‌ها و چالش‌های این مسئله در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: معاونت ابتدایی هم در این کار گروه حضور داشته و جلسات متعددی درباره پیگیری مشکلات آزمون‌های متعدد برای دانش‌آموزان ابتدایی داشتیم تا حداقل در این دوره ساز و کاری طراحی شود که تنوع مدارس کاهش یابد.

نهضت آگاه‌سازی برای اولیای دانش‌آموزان ایجاد کنیم

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: برای اینکه خانواده‌ها هم نسبت به تنوع مدارس و آزمون‌های ورودی متعددی که وجود دارند آگاه شوند، ما به عنوان متولیان نظام تعلیم و تربیت و رسانه‌ها باید نهضت آگاه سازی را ایجاد کنیم تا اولیای دانش آموزان نسبت به تبعات آزمون‌های متعدد ورودی برای دانش آموزان ابتدایی مطلع شوند.

حکیم زاده بیان کرد: گاهی خانواده‌ها به دلیل علاقه بسیار به فرزندان آنها را در معرض کلاس‌ها و آزمون‌های متعدد قرار می‌دهند و تصور می‌کنند این اقدام به نفع فرزندان خواهد بود در حالی که فشار وارد بر کودکان نه تنها موجب نشاط و آگاهی آن‌ها نمی‌شود بلکه اعتماد به نفس لازم را هم از آنها سلب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله گفتمان سازی برای مقابله با آزمون‌های ورودی متعدد خوب عمل کردیم، عنوان کرد: برای تداوم آگاه سازی و مقابله با این آزمون‌های متعدد نیازمند عزم جدی هستیم و سعی داریم دانش آموزان دوره ابتدایی با کمترین فشار، دوران تحصیلی خود را طی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار