پرداخت ماهانه 261 میلیارد ریال مستمری به بیمه شدگان تامین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماهانه 261 میلیارد ریال مستمری و بیمه بیکاری به 11 هزار و 600 خانوار در این استان پرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ عباس نورمحمدی  با اشاره به اینکه 12 هزار و 104 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی از مستمری و بیمه بیکاری بهره مند هستند، بیان کرد: در حال حاضر اولویت اصلی این نهاد پرداخت منظم ماهانه مستمری بگیران و بیمه بیکاری است.
وی تعداد مستمری بگیران تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد را 11 هزار و 600 خانوار عنوان کرد و افزود: هم اکنون بیش از 400 نفر از مزایای بیمه بیکاری در این استان استفاده می‌کنند.
نورمحمدی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد بیش از 95 هزار بیمه شده اصلی دارد.
وی از خودداری یک مرکز درمانی خصوصی در پذیرش دارندگان دفترچه‌های بیمه درمانی تأمین اجتماعی در شهرستان گچساران خبر داد و خواستار پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی برای خدمات رسانی به مردم شد.
نورمحمدی تصریح کرد: این مرکز درمانی به دلیل بدهکاری تأمین اجتماعی به آن، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را پذیرش نمی‌کند.
وی بدون نام بردن از این مرکز درمانی گفت: در حال رایزنی با مسئولان برای رفع این مشکل هستیم.
نورمحمدی ابراز داشت: تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد 970 میلیارد ریال مطالبات دارد و قادر به پرداخت بدهکاری خود به برخی از مؤسسات درمانی نیست.
گفته می‌شود مطالبات تأمین اجتماعی مربوط به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا 2 سال پیش است.
بیش از 43 درصد جمعیت حدود 713 هزار و 52 نفر این استان معادل 320 هزار نفر زیر پوشش تأمین اجتماعی استان است.
طبق آمار سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون افزون بر 53 درصد از جمعیت کشور زیر پوشش حمایتی سازمان تأمین اجتماعی است که این رقم در کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد کمتر از نرخ کشوری است.

 انتهای پیام/غ

بدهی سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.