یک شاعر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شعر امروز دیگر کلید واژه انقلاب را ندارد

علوی نیا گفت: شاعران جوان بیشتر به بیان مسائل اجتماعی در شعرهایشان گرایش پیدا کرده اند.

شعر امروز دیگر کلید واژه انقلاب را نداردسید محمود علوی نیا، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شعر انقلاب اسلامی گفت: با توجه به آنکه  حدود 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته است، شعر جوان امروز دیگر آن کلید واژه انقلاب را ندارد و شاعران جوان  بیشتر به بیان  مسائل اجتماعی در شعرهایشان گرایش پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: شاعران جوان مسائل اجتماعی را با همان قالب هایی که پس از  شعر نیمایی به وجود آمد یا قالب های کلاسیک شعر بیان می کنند. هم اکنون دیگر کسی شعر نیمایی نمی گوید و شعر به طور کلی تغییر کرده است. امروزه تقریبا یک زبان شعری کم آرایه در شعر  دیده می شود.

علوی نیا اظهار داشت: کمبود آرایه در شعر امروز یک حُسن است. اگر آرایه ای هم در شعر امروز به کار می رود، آرایه های غیر محسوس و بسیاری از این آرایه ها ساختار شکنانه است. شعر امروز بسیار راحت با مخاطب ارتباط برقرار می کند. با وجود آنکه کتاب در اجتماع ما  خریده نمی شود، مخاطب امروز به شعر گرایش دارد؛ اما فضای مجازی برای دسترسی وی  به شعر  مهیاست. علاقه زیادی به شعر در کانال های تلگرامی دیده می شود که این نشان می دهد گرایش به شعر در جامعه ما بسیار زیاد است.

این شاعر با اشاره به وضعیت شعر امروز در جامعه اظهار کرد: الان شعر نسبت به داستان طرفداران بیشتری در میان مردم دارد. شاعر می تواند رسالت خود را در جامعه اش انجام دهد. کما اینکه رسالت خود را انجام داده است. برخی از شاعران در این سال ها شعرهای انتقادی را در شعر روزگارمان مطرح کرده اند. البته این نوع شعر هم طرفداران خاص خود را دارد و کسانی هستند که شعر انتقادی را دنبال می کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.