مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل؛

صیانت از منابع آبی استان اردبیل بطور جدی پیگیری می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پایش مستمر منابع آبی استان اردبیل و جلوگیری از آلودگی آن به طور جدی پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه کارگروه بازچرخانی منابع آب استان اظهار داشت: میزان استفاده از آب تجدیدپذیر در کشور در نقطه بحرانی قرار دارد و به همین دلیل صیانت از منابع آب و بحث بازچرخانی آب در کشور اهمیت پیدا می کند.

وی ملزم نمودن کارخانه های آلاینده به استفاده از سیستم های بازچرخانی و تصفیه آب را گامی مهم در جلوگیری از آلودگی منابع آب عنوان کرد و افزود: بازچرخانی فاضلاب شهری به منظور استفاده در سامانه آبیاری فضای سبز شهری، اجرای پروژه های آبخوان داری، پخش سیلاب، تغذیه مصنوعی سفره های زیرزمینی و استفاده از روش شور ورزی برای استفاده از آب های نامتعارف برای مصارف کشاورزی از جمله اهداف تشکیل این کارگروه است.

خداپرست پیگیری ساماندهی وضعیت پساب و پسماند آب های گرم معدنی، صدور اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای آلاینده، نمونه برداری از تالاب ها و رودخانه ها، طبقه بندی کیفی رودخانه های مهم استان و پیگیری تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهری در برخی شهرهای استان را از جمله اقدامات اداره کل در زمینه صیانت از منابع آب استان اعلام کرد.

وی گفت: خوشبختانه با ورود سیستم قضایی به موضوع صیانت از منابع آب و تسریع امور در برخورد با عوامل آلاینده، کارها با قوت بیشتری انجام می شود.

انتهای پیام/ح

صدور اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای آلاینده

 

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.