۷۴۸ قطعه طیور مبتلا به آنفلوآنزا در بویراحمد معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۷۴۸ قطعه طیور مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شناسایی و در شهرستان بویراحمد معدوم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  مدیرکل دامپزشکی استان از معدوم سازی ۷۴۸قطعه طیور به دلیل آلودگی به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دو کانون شناسایی شده در شهرستان بویراحمد خبرداد و گفت: به زودی غرامت آن‌ها پرداخت می‌شود.

دکتر بهمنش با بیان اینکه برنامه پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان هم چنان در حال اجرا است، افزود: این بیماری بسیار ناگهانی و سریع بروز می‌کند و در مدت کوتاهی تلفات گسترده‌ای را به‌وجود می‌آورد که سیاه شدن تاج و ریش، خونریزی‌های زیر جلدی در ساق پا و مرگ ناگهانی علائم بارز این بیماری در طیور بومی است.

وی ادامه داد: کانون‌های نجف آباد و شرف آباد در شهرستان بویراحمد پس از تائید آزمایشگاهی مثبت اعلام شد و در کمترین زمان ممکن با مشارکت دستگاه‌های ذیربط کار معدوم سازی، پاکسازی و ضدعفونی در این مناطق صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان معدوم کردن پرندگان و طیور آلوده به بیماری را از اقدامات بهداشتی این اداره کل در استان نام برد و افزود: پس از معدوم سازی طیور آلوده در کانون‌های بیماری، کارگروهی به انجام تعیین بهای طیور معدوم شده اقدام نموده و از اعتبارات ملی به آن‌ها غرامت پرداخت و تلاش می‌شود که کمترین ضرر اقتصادی به مالکان طیور معدومی وارد شود.

دکتر بهمنش با اشاره به اینکه ورود غیر مجاز انواع نهاده‌های طیور به استان یکی از عوامل نگران کننده شیوع بیماری فوق است گفت: انتظار می‌رود نیروی‌های انتظامی در زمینه حمل و جابجایی انواع نهاده‌های طیور فاقد بار نامه و گواهی قرنطینه‌ای بهداشتی دامپزشکی با متخلفان برخورد کند.

انتهای پیام/ش

 ۷۴۸ قطعه طیور مبتلا به آنفلوآنزا در بویراحمد شناسایی و معدوم شد

برچسب ها: دامپزشکی ، آنفلونزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.