حریرچی مطرح کرد:

بررسی تعرفه پزشکان در کمیسیون تلفیق/ اجازه تشریح وضعیت جسمانی آیت الله شاهرودی را ندارم/ منعی برای گذراندن طرح پزشکان در تهران وجود ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعرفه پزشکان برای سال آینده قرار است در کمیسیون تلفیق بررسی شود.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت صبح امروز اظهار کرد: وضعیت اسکان پزشکان و ماماها از طرف وزارت بهداشت هماهنگ می‌شود تا این افراد خدمت رسانی کنند؛هزینه‌های مربوط به این افراد  شامل اسکان و غیره بر عهده ما است ولی به طور کلی هزینه غیر متعارف بوسیله وزارت بهداشت پرداخت نمی شود.
وی در خصوص وضعیت درمانی آیت الله شاهرودی گفت: وضعیت سلامت افراد سیاسی، در صورت رضایت خانواده آن‌ها، اطلاع‌رسانی صورت می‌شود.

حریرچی افزود: چیزی علاوه بر اطلاعاتی که در گذشته در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌ام، نمی‌گویم و من از خانواده آیت‌الله شاهرودی درخواست دارم اگر صلاح دانستند ، وضع حال وی را برای رسانه ها شرح دهند.

حریرچی درباره شیوع آنفولانزا در سال جاری افزود: امسال به جز آنفولانزای پرندگان که مرغان تخم‌گذار را مبتلا کرد، مورد حاد و غیر عادی  نداشتیم اما نوع ابتلای آن با سال‌های گذشته متفاوت بود که ما به کودکان و بیماران خاص سالمندان توصیه می کنیم که این واکسیناسیون را انجام دهند.

وی ادامه داد: انتشار نامه ای درخصوص پرداخت هزینه های آب و برق درشهر خاش بر عهده وزارت بهداشت است و این وزارتخانه کار اصلاح و تجهیز پزشکان را انجام می دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص شاخص‌های توسعه انسانها ادامه داد: شاخص توسعه انسان‌ها به وسیله سازمان ملل تایید شده و در حوزه‌های سلامت، آموزش و سطح اقتصادی مردم است که شاخص توسعه انسانی ایران طی 25 سال گذشته از 572 به 774 در هزار ارتقا داشته است و این مسئله نشان می دهد از نظر سازمان ملل ایران جزء کشورهای با سطح توسعه بالا قرار دارد.

حریرچی تاکید کرد: در 25 سال گذشته سن امید به زندگی ایرانیان 11.8 سال و همچنین سال‌های تحصیل بالغان 4.6 سال افزایش پیدا کرده است که به طور کلی سن امید به زندگی در مردم ایران امروزه به 75.6 رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 117 هزار و 9 پزشک عمومی متخصص و فوق تخصص مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند، ادامه داد: 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد پزشکان 12 درصد افزایش داشته است به طوریکه از تعداد 39 هزار و 892 متخصص، 13هزار و 997 نفر در بیمارستان های دولتی 2هزار و 489 نفر در نهادهای عمومی و غیر دولتی  و 839 نفر مشترکا در مراکز غیردولتی و عمومی غیر دولتی کار می کند.

کرمان رکوردار کاهش مرگ و میر نوزادان

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان کرمان جزء استان پیشرو در جهت کاهش مرگ و میر نوزادان است و امروزه خوشبختانه بیش از 2هزار و 400 تخت مراقبت ویژه و مراقبت ویژه نوزادان راه اندازی شده است، از طرفی تعداد نوزادان در معرض ریسک درحال افزایش است.

تشریح وضعیت آمبولانس‌های مانده در گمرک

وی در خصوص آمبولانس‌های مانده در گمرک ادامه داد: میزان آمبولانس‌های وارداتی زیر نظر وزارت بهداشت نسبت به سال گذشته 2 ونیم برابر افزایش داشته است، برخی از آمبولانس‌ها از طریق مناطق آزاد و بخش دیگری از آمبولانس‌ها به وسیله یک شرکت خودروسازی وارد می‌شود که برخی از قطعات آن در گمرک مانده است.

حريرچی با اشاره به اينكه تقاضا در مورد سيگار و دخانيات نسبت به كشورهای ديگر بيشتر است؛ گفت: قيمت دخانيات در كشور نسبت به كشورهای ديگر پايين است و سالانه ٢٠تا ٣٠ هزار میليارد خسارت مستقيم صرف هزينه های سلامت بيماران مرتبط با سیگار می‌شود.

وی افزود: از نمايندگان مجلس درخواست می‌کنیم در مورد دخانيات تصميم گيری سخت گيرانه‌ای داشته باشند و اجازه ندهند سلامت مردم خدشه دار شود.

خواستار افزایش ماليات خريده فروشی سیگار هستیم

حريرچی با اشاره به نظر كميسيون مجلس گفت: با توجه به كشش بازار و ملاحظات داخل مجلس، خواستار افزايش ماليات خريده فروشی  سیگار هستيم.

وی گفت: پزشکان از لحاظ قانونی می توانند طرح خود را در تهران بگذرانند و منعی در این زمینه وجود ندارد ولی امروزه بیشتر پزشکان عمومی طرح‌شان را در شهرستان‌ها می‌گذرانند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: زمانی که یک فرد متخصص به منطقه‌ای معرفی می‌شود، پیش از شروع طرح هیچ اقدامی برای جابه‌جایی وی صورت نمی‌گیرد، اما پس از اینکه طرح شروع شد، این فرد می‌تواند با علتی موجه جابه‌جا یا از طرح معاف می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
افزایش تعرفه نظام مهندسی در کمیسیون عمران بررسی شود
آخرین اخبار