گازرسانی به ۱۱ هزار روستای کشور /بهره مندی ۵۱ درصد مردم آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حدود ۱۱ هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردار شده است و حدود ۸ هزار روستای دیگر هم در دو سال آینده گازرسانی می‌شوند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به ۵ روستای شهرستان سردشت در رابطه با پایین بودن میانگین برخورداری استان آذربایجان غربی از نعمت گازطبیعی نسبت به سایر استان‌های کشور گفت: این استان با توجه به مساحت زیاد آن متاسفانه جزو استان‌های کمتر بهره‌مند از گاز طبیعی بود، اما در دولت تدبیر و امید بیشترین بودجه‌ای که امکان پذیر بود به آن اختصاص یافت.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۱ درصد استان آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی برخوردار است و با افتتاحیه‌هایی که در دهه فجر در سطح استان صورت گرفته این میزان به ۵۹ درصد ارتقا پیدا کرده و با اتمام پروژه‌های که در این ایام کلنگ زنی می‌شوند میزان برخورداری از این نعمت خدادادی به ۷۴ درصد افزایش می‌یابد.

عراقی با اشاره به اینکه میزان برخورداری از گاز طبیعی در شهر‌های استان ۹۸ درصد و در روستا‌ها هم ۷۶ درصد است، گفت: روستا‌هایی که امکان گازرسانی به آن‌ها وجود داشته باشد در صورت تخصیص اعتبار لازم طی دو سال آینده گازرسانی در آن‌ها به اتمام می‌رسد.

گاز رسانی به ۱۳۳ روستای آذربایجان غربی با اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریال

در دهه فجر امسال گازرسانی به ۱۳۳ روستای استان با هزینه ای بالغ بر ۸۷۰ میلیارد ریال صورت گرفت که جمعیتی حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از نعمت گازطبیعی برخوردار شدند و همچنین کلنگ گازرسانی به ۲٤۷ روستای آذربایجان غربی با اعتبار ۲٦۰۰ میلیارد ریال به زمین زدە شد.

گفتنی است طرح گاز رسانی به روستا‌های (نلاس، بزیله، مهمانسرای بزیله، شینوه و بیشاسب سفلی) که امروز با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد که بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این طرح بخشی از پروژه گاز رسانی به شهرمیرآباد و ۷ روستای مسیر آن است که با اعتبار اولیه ۴۸۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ شروع شد و هم اکنون در حال پیشروی است.

علاوه بر این در دهه فجر امسال پروژه گاز رسانی به محور باغی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افتتاح و پروژه گازرسانی به ۷ روستای محور بیوران با اعتبار ۸۱ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

تا کنون ۱۳ روستای شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند و عملیات گازرسانی به ۲۳ روستای دیگر در حال اجراست.

انتهای پیام/ن.م

برچسب ها: دهه فجر ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.