تولید سالیانه 80 هزار تن گوشت مرغ در کردستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه 80 هزار تن گوشت مرغ در واحدهای تولیدی این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرزاد معاونی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از این میزان تولید، سالیانه 42 هزار تن در سطح استان مصرف می شود و 38 هزار تن نیز به استان های دیگر صادر می شود.

وی افزود: استان کردستان در زمینه تولید گوشت مرغ رتبه اول منطقه غرب و شمالغرب کشور و رتبه نهم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاونی تاکید کرد: در سطح استان 730 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 14 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: واحدهای تولیدی مرغ در این استان به غیر از تامین گوشت مصرفی استان، تولید های خود را به 12 استان دیگر کشور نیز ارسال می کنند.

وی اضافه کرد: صنعت مرغداری یکی از صنعت های موفق در ایجاد اشتغال برای افراد است بطوریکه در استان کردستان برای 14 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کرده که شامل فعالیت در مرغداری ها، کشتارگاه ها، کارخانجات طیور، زنجیره حمل و نقل و مراکز عرصه است.

معاونی بیان کرد: با اجرای 2 طرح بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای مرغداری و گازرسانی به این واحدها در چند سال گذشته، مصرف نفت گاز در مرغداری ها کاهش یافته بطوریکه در پنج سال اخیر با وجود افزایش واحدهای مرغداری، مصرف سوخت در این واحدها 39 میلیون لیتر کاهش یافته است.

معاونی گفت: مصرف نفت گاز در سال 85 در مرغداری های استان 53 میلیون لیتر بود که در سال 95 این میزان مصرف به 14 میلیون لیتر تقلیل پیدا کرد که این آمار از نظر ملی و استانی حائز اهمیت است البته هر چقدر در مصرف نفت گاز صرفه جویی شود به نفع اقتصاد ملی است.

انتهای پیام/م

فعالیت 730 واحد مرغداری گوشتی در سطح استان کردستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.