جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در چالوس

ساخت و ساز غیرمجاز در ۱۰ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی شهرستان چالوس متوقف شد.

شهرام شیخ عباسی دادستان عمومی و انقلاب چالوس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در ۱۰۰ هزار ۵۷۵ مترمربع در ۴۴ قطعه از زمین‌ های زراعی و باغی شهرستان چالوس امسال متوقف شد.

وی افزود: در این خصوص ۱۸ فقره پرونده احکام قطعی نیز به مساحت ۳۰ هزار ۶۵۳ متر مربع به اجرا در آمد.

دادستان عمومی و انقلاب چالوس در خصوص حفاظت از اراضی جنگلی و ساحلی گفت: با تلاش بی وقفه اداره منابع طبیعی این شهرستان که با ورود جدی این دادستانی ازحیث حفظ حقوق بیت المال همراه بود، ۱۵ کیلومتر از نوار ساحلی بالغ بر ۱۰۰ هزار متر مربع با تلاش همکاران دستگاه قضایی وحمایت‌های رییس کل دادگستری مازندران از ید متجاوزان خارج شد.

شیخ عباسی در خصوص اراضی جنگلی در آن حوزه قضایی نیز افزود: در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع  ۱۳۰ هکتار از اراضی جنگلی نیز از دست متجاوزان به حریم منابع طبیعی خارج شد؛ به طوری که ازاین حیث این حوزه قضایی جزء شهرستان‌های پیشقدم و فعال است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چالوس در خصوص حمایت‌ های همه جانبه رییس کل دادگستری استان درزمینه اقتصادی و تولید گفت: با توجه به دستور رییس کل دادگستری استان مبنی بر عدم تعطیلی کارگاه‌ ها و کارخانجات و مراکز تولیدی، مراتب به تمام دستگاه‌ های اجرایی این حوزه اعلام و این دادستانی همواره ازکارخانجات و مراکز تولیدی حمایت لازم وقانونی را خواهد کرد.

شیخ عباسی در مورد نقش مجازات‌های جایگزین حبس بر کاهش جمعیت کیفری نیز افزود: در این خصوص اقدامات مناسبی در راستای حقوق عامه انجام و در نشستی که با قضات دادگاه کیفری و نیز قضات دادسرای بعمل آمد رعایت  موارد مصرحه قانون مجازات‌ های اسلامی در این خصوص تاکید شد.

وی در خصوص بازدید همکاران قضایی از زندان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ مورد بازدید انفرادی و ۴ مورد بازدید گروهی از زندان انجام شد.

انتهای پیام/ م

تخریب ۱۰ هکتار از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در چالوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.