امکان رقابت بیماران خاص در 30 رشته ورزشی

رئیس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: این فدراسیون امکان فعالیت و رقابت بیماران خاص در 30 رشته ورزشی را فراهم کرده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فاطمه هاشمی امروز در مجمع سالانه فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضاء در اصفهان اظهار کرد: فدراسیون فعالیت‌های زیادی را نسبت به بودجه و امکاناتی که در اختیار دارد، انجام داده است؛ قبل از تشکیل فدراسیون جدید تعداد بیمارانی که حضور داشتند، کمتر از یک هزار نفر بود ولی اکنون به بیش از 7 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان این که تعداد رشته‌های ورزشی بیشتری به فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضاء اضافه شده است، ادامه داد: زمانی که کار را در این فدراسیون ورزشی شروع کردیم، تنها یک رشته وجود داشت ولی اکنون بیش از 30 ورزشی داریم؛ همچنین برای بیماران ام.اس، تالاسمی و هپاتیت ورزش داریم.

رئیس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا بیان داشت: به دنبال آن هستیم که به سمت ورزش همگانی برویم و هدف نهایی فدراسیون این است که بتوانیم در بین تمام بیماران ورزش همگانی کنیم؛ هر هیأت برای ارزیابی خود ببیند چند بیمار را به هیأت خود اضافه کرده است.

هاشمی با بیان این‌که اکثر فدراسیون‌ها با ما تفاهم همکاری دارند و به خوبی می‌توانیم از موقعیت سایر فدراسیون‌ها استفاده کنیم، گفت: زیرساخت‌هایی در هر استان‌ها وجود دارد که بیماران می‌توانند از آن استفاده کنند ولی باید استان‌ها از ظرفیت تبلیغات استفاده کنند و صدا و سیما، نماز جمعه، همایش و ... از هر طریقی که می‌توانید تبلیغ کنید.

وی تصریح کرد: 25 هزار بیمار پیوند اعضا، 25 هزار دیالیز، 20 هزار تالاسمی، 60 هزار ام.اس و بیش از 5 میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم؛ ورزش در بین بیماران دیابت بسیار می‌تواند در کاهش قند خون موثر باشد و این وظیفه ماست که تبلیغات و آموزش انجام دهیم.

رئیس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا اذعان کرد: ارتباط خوبی با فدراسیون جهانی داریم و توماس رئیس فدراسیون جهانی پس از دیدن ظرفیت‌های کشور گفته بود که اصلاً باور نمی‌کنم در ایران چنین رشد و ظرفیتی وجود داشته باشد و گفته بود که اصلاً بیماران خاص تحت پوشش ما نیست و از همین رو قرار شد که همکاری بیشتری با آن‌ها داشته باشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم که مسابقات آسیایی را میزبانی کنیم و ایران پایگاه آسیایی این فدراسیون شود که آن‌ها هم موافقت کردند که اگر این اتفاق رخ دهد، هم یک وجه خوب برای کشور است و از سوی دیگر شما باید آمادگی برای برگزاری این برنامه داشته باشید.

وی اظهار کرد: فدراسیون ما با همه فرق می‌کنند و برای فدراسیون‌های دیگر همه سر و دست می‌شکنند ولی در هیأت‌ ما شرایط متفاوت است؛ ایران کشوری است که فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء آن همه هزینه‌های ورزشکارانش را تقبل می‌کند چراکه در سایر کشورها هزینه‌ها را افراد یا حامیان تأمین می کنند.

رئیس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا در پایان ابراز داشت: سفرها صرفاً به منظور انجام مسابقه، بردن و باختن نیست بلکه هدف اصلی آن آشنایی بیماران با هم‌نوعانشان است تا از شرایط درمان و بهبود یکدیگر آشنا شود و این امر به نوعی روحیه‌دهی به ورزشکاران محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

مجمع سالانه فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضاء در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.