احداث سوله نگهداری آثار باستانی در «شهر یری» مشگین شهر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احداث سوله نگه داری آثار باستانی در منطقه شهریری مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: این سوله به صورت موقت اجرا شده و با هدف نگهداری سنگ افراشته های باستانی منطقه پیرازمیان اجرا می شود .

وی متذکر شد: سنگ افراشته های این منطقه از سنگ های طبیعی ساخته شده اند و قبل از اکتشاف و بیرون کشیدن از دل خاک نیز در فضای آزاد نگه داری می شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به اینکه نگهداری سنگ افراشته ها در فضای آزاد ایراد فنی نداشته و کاربری خود این سنگ ها نگه داری در فضای آزاد است، اضافه کرد: با این وجود به صورت موقت سوله ای جهت نگه داری اجرا می شود.

حاجی زاده افزود: بعد از اتمام زمستان پیمانکاری به منظور اجرای این طرح انتخاب خواهد شد و هر چند محدودیت ضوابط در اجرای سوله وجود دارد اما به منظورنگه داری موقت و پاسخ به برخی حساسیت ها این طرح را عملیاتی می کنیم.

وی با تاکید به اینکه این منطقه نیازمند مطالعه بیشتر و تبدیل به سایت موزه است، متذکر شد: هم مطالعات و هم تبدیل به سایت موزه هزینه قابل توجهی را نیاز دارد و امید می رود در سال های آینده این هزینه به دلیل اهمیت منطقه تامین شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: در وضعیت فعلی که دولت با محدودیت مالی مواجه است، صرفا هزینه مرمت و نگه داری اضطراری تامین می شود و در آینده باید برای تبدیل پیرازمیان به سایت موزه اقدام کرد.

حاجی زاده تاکید کرد: با وجود محدودیت های مالی در وضعیت فعلی نیز نگه داری از این منطقه  باستانی باتمامی توان انجام می شود.

انتهای پیام/ح

نگهداری سنگ افراشته های باستانی منطقه پیرازمیان اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.