نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی؛

یکی از دغدغه‌های اصلی کمیسیون کشاورزی مجلس مسأله بحران آب در کشور است

نائب ‌رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کمیسیون کشاورزی مجلس مسأله بحران آب در کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،رضا کریمی، نائب ‌رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی کمیسیون کشاورزی مجلس مسأله بحران آب در کشور است، اظهار کرد: در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری،  یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه در استان‌هایی که دارای قابلیت‌های کشاورزی هستند، ایجاد تجهیزات پیشرفته آبیاری مکانیزه است.

وی افزود: مسئله آب یکی از اولویت‌های اساسی کشور بوده و در آینده این بحران به یکی از بحران‌های اصلی جهان تبدیل خواهد شد که در این راستا مسئولان توجه ویژه‌ای را قائل شدند و در سال گذشته از منابع توسعه ملی یک هزار میلیارد تومان منابع مالی تخصیص داده شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه 5 ساله ششم توسعه، وزارت جهاد کشاورزی و دولت مکلف شده که سالانه حداقل ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را زیر پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار دهد، چرا که راهی جز استفاده بهینه از آب‌های قابل دسترس نداریم.

کریمی توضیح داد: در شرایطی که دیگر کشورها به دنبال شیرین کردن آب و تصفیه آب‌های غیرقابل مصرف هستند، در برخی از استان‌ها به مانند استان اردبیل، ذخایر و منابع آبی مدیریت صحیح نمی‌شوند و حتی آب‌های قابل دسترس نیز به دلیل عدم مدیریت و برنامه‌ریزی صحیحی که منتج به نتیجه شود، از طریق بستر رودخانه‌ها به دریا وارد شده و قابلیت مصرف خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: متأسفانه از طریق رودخانه قزل اوزن ۵۰ میلیون متر مکعب آب از حق مردم و کشاورزان اردبیلی که مجوز تخصیص منابع آبی آن از وزارت نیرو در نظر گرفته شده بود، هدر رفته و وارد دریای خزر می‌شوند و باید گفت نه تنها نمی‌توانیم از منابع موجود مدیریت و استفاده بهینه داشته باشیم بلکه قدردان آب قابل دسترسی هم که داریم، نیستیم.

انتهای پیام/ح

مسئله آب یکی از اولویت‌های اساسی کشور است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار