معاون اجتماعی سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

پوشش تمام هزینه‌های ناباروری زوجین از سال ۹۷/ تدوین برنامه ملی برای بهبود سلامت مردان در کشور

نمکی از پوشش بیمه‌ای تمام هزینه ناباروری زوجین در سال آینده خبر داد.

پوشش تمام هزینه‌های ناباروری زوجین از سال ۹۷/ تدوین برنامه ملی برای بهبود سلامت مردان در کشوربه گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید نمکی معاون معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه دومین کنگره سلامت مردان که در سالن همایش‌های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزارشد، با بیان اینکه سلامت مردان در کشورهای در حال توسعه مانند ایران مغفول مانده است، گفت: در سال‌های گذشته رسیدگی به سلامت زنان و کودکان در ایران بسیار مورد توجه بوده و ما شاهد کاهش آمار مرگ و میر کودکان زیر یک سال و مادران باردار بودیم.

سلامت مردان در جامعه مغفول مانده است

وی ادامه داد: سلامت مردان در جامعه مغفول مانده است، زیرا این قشر جامعه کمتر به خود توجه می‌کند و به دنبال آزمایشات دوره‌ای به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی نمی‌روند.

نمکی از برنامه ملی برای بهبود سلامت مردان خبر داد و گفت: برنامه ملی در این راستا تدوین کرده‌ایم و بحث ناباروری را به طور جدی مورد توجه قرار داده‌ایم.

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به برنامه ریزی‌ها برای افزایش جمعیت کشور و نگرانی‌ها از سالمندی ایران، گفت: در این راستا برنامه‌هایی را در کشور مورد توجه قرار داده ایم، همچنین آموزش‌هایی در راستای افزایش جمعیت داده می‌شود البته نباید آموزش‌ها به سمت آن برود که خانم‌هایی که تاکنون چند زایمان داشته‌اند به دنبال فرزند آوری باشند، زیرا همین افراد با افزایش تعداد زایمان در معرض خطراتی قرار می‌گیرند اما اگر روی زوجین نابارور و کسانی که قصد بارداری برای نخستین بار را دارند سرمایه گذاری کنیم، دستاوردهای خوبی در نظام سلامت و نرخ باروری در کشور خواهیم داشت.

نمکی اظهار کرد: در سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارت بهداشت به دنبال بررسی مولفه‌های اجتماعی، فرهنگی موثر در سلامت مردان هستیم و برنامه‌های ویژه‌ای را در این زمینه در دست اجرا داریم.

وی در ادامه افزایش سن ازدواج را یکی از مولفه‌های اجتماعی دانست و گفت: این موضوع مرتبط با مولفه‌های سلامت نیست و راهکارهای موثر بر آن افزایش اشتغال و تامین شرایط ازدواج برای جوانان است.

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمام هزینه‌های ناباروری زوجین در سال 97 قرار داد و عنوان کرد: در سال گذشته و امسال منابعی برای کمک به ناباروری در نظر گرفتیم و برای سال آینده ردیف مستقلی به این موضوع اختصاص دادیم که به دنبال آن در سال 97 ،همه هزینه‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سنا
۱۶:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام دوازده سال چشم انتظارم وام گرفتم قرض گرفتم ولی چه فایده که هنوز هیچ نتیجه نگرفتم حالا موندم بااین همه قرض آخه چرا هزینه هارو کم نمیکنی داروهای ناباروری ای وی اف خیلی زیاده بخدا توان نداریم به خاطر که صدرصد نیست جوابش کار کنی تا ماهم بچه دارشیم چرا میگین 85 درصد تخفیف ولی همون میشه 10 میلیون میشه تا آخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۲ تير ۱۳۹۸
سلام من خودم ده ساله مشکل ناباروری دارم اما بخاطر هزینها زیاد سه بار فقط درمان کردم که به امید خدا اینبار نتیجه بگیرم.حتی ی دونه قرص هم زیر پوشش بیمه نیس هرجا رفتم فقط آزاد حساب کردن چقدرهم گرون هر بار ده ملیون به بالا هزینش میشد.تهران.اصفهان. یزد. همه جا رفتم. هیچ مسئولی به فکر جوانان نابارور نیس ونبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ترابخدا کمک کنیدداروهای نازایی خیلی گران هستن مگه نمی گین تحت بیمه هست ولی اینطور نیست ماه عزیز کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر مردانی
۲۳:۰۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
من بوجه ندارم وزنم نابارور هست وضع مالیم خوب نیست تورا خدا کاری کند که به ما یه کمک کرده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
دارین میگیم همه داروها ناباروری زیر پوشش بیمه هستن پس چرا اینطور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۵ تير ۱۳۹۷
سلام دارن میگن کشور رو به پیر شدن می‌کنه و هیچ کمکی به جوانها نمیکنن که هم کار داشته باشن هم بتونن تشکیل خانواده و فرزند بشن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
الان 3 ساله هزینه ivf میدم و دریغ از نتیجه تقریبا 20 میلیون تومان شده پس کی میخواد کمک کنه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۰۷:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینجانب خودم و همسرم مشکل ناباروری داریم و سه با IVF انجام داده ایم که هنوز صاحب فرزند نشده ایم و برای هر بار عمل IVF کلی قرض کردم و وام گرفتم حالا مدت یک سال است به خاطر مشکل مالی و هزینه های زیاد داروهای ناباروری و عمل IVF درمانم را قطع کرده ام تو را به خدا مسئولین هر چه زودتر کاری برای ما بکنن به خدا بجای این همه تبلیغات برای بچه دار شدن اگه این هزینه ها صرف کسانی که نابارور هستن بشه زودتر جواب میده و کلی به جمعیت جوان اضافه میشه. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
با توجه به کمبود جمعیت و افزایش سن و کمبود نقدینگی و هزینه های سرسام آور ناباروری ، خیلی از زوجین از رفتن به دکتر اجتناب می کردن، اگر این برنامه انجام شود و واقعاً در همه شهر و استان عملی گردد، بسیار عالی هست . امیدوارم مانند سایر شنیده ها و برنامه ها ، که عملی نشده ، نباشد. امیدوارم امیدوارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالیه خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
سلامت مردان را میخواهید درست کنید اول باید به فکر اشتغال و درامد مردان باشید .مردی که پول نداره مریض میشه
آخرین اخبار